י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלם בשכונה

אברכים במיר מתקשים לעכל את הטרגדיה: "הוא מאוד חסר לנו"

אברכי ובחורי ישיבת מיר חולפים בצער על פני המקום הקבוע בו היה יושב ומנגבים דמעה • בפתע פתאום נעלם הרב יעקב ורשואר – יענקי האהוב • גם בשכונה מתקשים להתאושש מההלם הכבד

אברכים במיר מתקשים לעכל את הטרגדיה: "הוא מאוד חסר לנו"
הרב ורשואר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

פחות מארבע יממות חלפו מאז התמוטט הרב יעקב (יענקי) ורשואר בן ה-37 – וחבריו הרבים מתקשים לעכל את גודל הטרגדיה.

לחצו כאן כדי לסייע לקן ההצלה הדחופה ליתומי הרב יעקב ורשואר ז"ל>>>

יענקי היה דמות ייחודית ומעניינת מאוד בשכונת 'נוה יעקב' ובישיבת מיר בירושלים. החברים היו מכנים אותו 'הרוח החיה של ישיבת מיר'.

כעת, הוא כבר אינו בין החיים, ובית המדרש הענק של ישיבת מיר, נותר מיותם ואבל בלעדיו.

בביתו שבשכונת נוה יעקב, הותיר הרב ורשואר אלמנה בוכייה, שבורה ורצוצה, וחמישה יתומים.

הגדולה מבין ילדיו, אביגיל, רק בת שבע וחצי, אליהו הבן היחיד בין הבנות רק בן שש וכבר מוכיח בגרות יוצאת דופן כשהוא מקפיד לומר את ה'קדיש' אחרי אביו, בקול צלול וברור, בסיומה של כל תפילה בבית האבלים. הבת הדסה השלישית היא השלישית והיא בת חמש שנים, אחותה מיכל הפעוטה בת שנתיים וחצי, והילדה החמישית היא רחל תהילה התינוקת בת החצי שנה בלבד, שעוד לא למדה לומר 'אבא', וכבר התייתמה מאביה...

"יענקי היה דמות מאוד מרכזית בחיים של כולנו", מספר אחד האברכים בישיבת מיר, שסוגר לרגע את ה'קצות' בו עיין, כדי לספוד לחברו הקרוב. "הוא לא היה סתם אחד, זה לא עוד אברך שיושב כאן ולומד. כשהוא היה לומד, הוא היה מרעיד את כל הסביבה, הלימוד היה צבעוני, עם הרבה דרמה, הוא הכניס לנו כזאת מתיקות בלימוד. חבל על דאבדין!".

אברך נוסף עוצר לידנו ומוסיף: "היה לו לב ענק! הוא היה אדם מאוד מיוחד, תמיד כשראה מישהו עם פנים נפולות, היה ניגש ומברר בעדינות איך אפשר לעזור, בכל פעם שהייתי זקוק להלוואה הייתי מתייעץ אתו והוא תמיד היה מוצא דרך לעזור לי מאיפה להשיג הלוואה דחופה, לא פעם הלווה בעצמו כסף, למרות שהוא היה מגלגל סכומים גדולים וחובות שלקח על עצמו כדי לעזור למשפחות במצוקה ועוד. הוא היה אדם מאוד מאוד ייחודי, והטרגדיה הנוראה הזאת בלתי ניתנת לעיכול מבחינתנו. הוא מאוד מאוד יחסר לנו".

גם בשכונת נוה יעקב אנחנו שומעים דברים דומים. הרב ורשואר היה בין מקימי בית הכנסת 'סוכת שלום' בשכונה, הוא ייסד והיה שותף לפעילותם של כמה וכמה ארגוני חסד, הגיש עזרה לכל נצרך בתחומים שונים ומגוונים, בלי לחשוב על עצמו ובלי להתחשב בעובדה גם מצבו הכלכלי אינו מזהיר בכלל.

"למרות שצבר חובות, יענקי לא היה מודאג. הוא ידע להתנהל ולגלגל את החובות, להמשיך ללוות ולהחזיר, ועל הדרך להגיש עזרה לאנשים רבים. החיוך לא מש מפניו, וכולם שמחו לראות אותו בכל מקום אליו הגיע. אין ספק שהוא יחסר לנו מאוד, אנחנו לא יודעים איך נסתדר בלעדיו. השכונה לא תיראה אותו הדבר.

לחצו כאן כדי לסייע לקן ההצלה הדחופה ליתומי הרב יעקב ורשואר ז"ל>>>

קופת העיר מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד