כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הותיר 6 יתומים

"איש אשכולות אמיתי" : הקהילה בנתיבות מתאבלת על לכתו של הרב עטיה

השקדן הנצחי, שתמיד נראה בבית המדרש כשהוא שוקד על תלמודו בעיון רב נפטר לבית עולמו הותיר בביתו שישה יתומים לא נשואים, בנוסף לשבעת הילדים שזכה לחתן בחייו • רעייתו, הרבנית מיכל, הייתה מבשלת את ארוחותיו של הבבא סאלי הקדוש וממשיכה לבשל עבור הרבנית סימי, אשת הבבא סאלי, גם כיום

"איש אשכולות אמיתי" : הקהילה בנתיבות מתאבלת על לכתו של הרב עטיה
נרות זיכרון צילום: FREEPIK

אבל כבד בקהילה החרדית בנתיבות לאחר פטירתו של הגאון הצדיק רבי עזריאל עטיה, השקן הנצחי, שתמיד יכלו תושבי העיר לראותו יושב בבית המדרש ולומד בעיון מעמיד. 
הרב עטיה היה ראש כולל 'סידנא בבא סאלי', שהוקם לאחר פטירתו של הבבא סאלי הקדוש, אליו זכה להידבק באופן מיוחד. 

לחצו כאן כדי לסייע לששת היתומים של הצדיק רבי עזריאל עטיה זצ"ל>>

רעייתו, הרבנית מיכל עטיה תחי'ה, בת למשפחת אלפסי מנתיבות, היתה בת בית בביתו של הבבא סאלי, ואף הייתה ממונה על בישול הארוחות – תפקיד בו היא מחזיקה עד היום כמבשלת אצל הרבנית סימי תליט"א, רעייתו של הבבא סאלי הקדוש.


רבי עזריאל זכה להתקדם ולהיטהר, הפרישות והטהרה שלו היו ידועים לכל, ורבים מתושבי האזור נהגו לפנות אליו לקבל עצה ולהתברך מפיו, והוא בענווה רבה היה מברך אותם ומייעץ להם כחבר אל חברים, מבלי להרגיש ולחוש שבאו להיוועץ בו בגלל גדולתו בתורה ודרגותיו הרוחניות הגבוהות. 

14 ילדים נולדו לרב עזריאל עטיה ולרבנית מיכל. אחת מהם נפטרה סמוך ללידתה ל"ע. גידלו באהבה ובמסירות 13 ילדים, מתוך שמחה של מצוה ואווירה של קדושה וטהרה. שבעה מתוכם זכו ללוות אל חופתם, אבל בבית נותרו עוד שישה יתומים שטרם נישאו. 

"הוא היה איש אשכולות אמיתי", מתאר אחד מחברי הקהילה. "רבי עזריאל היה בקי בכל מכמני התורה, עדין, צנוע, פרוש, חייכן, נחמד וידידותי לכל אדם, אב מסור לילדיו סב חביב לנכדיו, האיש הכי מושלם בכל התחומים האפשריים". 

לצד האבל הכבד על פטירתו של הרב עזריאל, מבקשים בני הקהילה את עזרת הציבור הרחב בדאגה לאלמנתו ולששת היתומים שאותם לא זכה להשיא בחייו. 

"זה מקרה טראגי של ממש", הם אומרים, "יתומים שנשארו בלי כלום. אף פעם לא היה שם יותר מדי כסף. עכשיו גם אין את האבא שייקח על עצמו את העול, וידאג לפחות לגלגל הלוואות ולסדר מה שצריך. הם נשארו בלי כלום. חייבים לעזור להם". 

לחצו כאן כדי לסייע לששת היתומים של הצדיק רבי עזריאל עטיה זצ"ל>>

 

קופת העיר קהילה חרדית נתיבות הרב עטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד