כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האבא יחזור מחו"ל

טרגדיה מחרידה: יואל דוד בן ה-9 עלה מקייב ונהרג בירושלים 

הותר לפרסום: יואל דוד לנאו ז"ל בן תשע וחצי משכונת גילה הוא הילד שנהרג היום בתאונה הקטלנית ברחוב שרי ישראל בירושלים. יואל דוד ז"ל נהרג לאחר שמשאית בטון פגעה בו בעת שחצה את הכביש. משפחתו של הילד עלתה לארץ מקייב שבאוקראינה שם הם משמשים כשלוחי חב"ד

טרגדיה מחרידה: יואל דוד בן ה-9 עלה מקייב ונהרג בירושלים 
הילד יואל דוד לנאו ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

בתאונה הקטלנית והמחרידה היום (רביעי) ברחוב שרי ישראל בירושלים נהרג הילד יואל דוד לנאו ז"ל חסיד חב"ד מקייב, שעלה לארץ בעקבות המלחמה. אביו של הילד הוא הרב דניאל לנאו, חסיד חב"ד ששוהה בקפריסין, שם קיבל את הבשורה הקשה. 

בעקבות כך, האבא ישוב עוד הערב לישראל מקפריסין שם נטל חלק במעמד הכנסת ספר תורה של בית חב"ד המקומי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יואל דוד ז"ל שנהרג היה בדרכו הביתה מבית הספר יחד עם אחותו הגדולה. כאשר חצה את הכביש, הוא נפגע ממערבל בטון שלא הבחין בו. אחותו לא נפגעה. הנהג הפוגע ניסה לסייע לילד ושיתף פעולה עם המשטרה שפתחה בחקירה במקום.

יקיר שחר, חובש איחוד הצלה סיפר לאחר התאונה: "למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. כמו כן הוענק בזירה סיוע ע"י יחידת חוסן של איחוד הצלה לשתי נפגעות חרדה שנתקלו בזירה הקשה".

יואל דוד לנאו ז"ל הוא בנם של ר' דניאל ונחמה לנאו משלוחי חב"ד במזרח קייב כשעלו לארץ בעקבות המלחמה התגוררו בגילה. הילד למד בתלמוד תורה 'תורת אמת' חב"ד במנחת יצחק בירושלים.  

אביו, הרב דניאל לנאו, מוסר שיעורים מיוחדים ומשמש כמו"צ של הקהילה, ויחד עם רעייתו עשו את שליחותם במזרח קייב שבאוקראינה ובעקבות המלחמה עלו לארץ.

הילד ואביו, בחול המועד בקייב מזכים יהודים בארבעת המינים

הרב דניאל הוא פוסק הלכה ו'שליח תורה' בקייב, רעייתו הרבנית מנהלת את גני הילדים. שניהם פועלים בקייב בשליחות כבר עשר שנים. במהלך חודש החגים פעל הרב דניאל ובני משפחתו בשליחות, תחת האש, ותרמו רבות לחיים היהודיים באוקראינה.

גם בנו ההרוג, יואל דוד, נטל עם עשרות יהודים ארבעת המינים, בזמן הפגזות ותוך כדי אזעקות, ולקח חלק פעיל בשליחות. אחרי החגים הגיע הילד ארצה, כאן השתלב במוסדות החינוך של חב"ד בירושלים לאחר פרוץ המלחמה הקשה.

הרב מרדכי לבנהרץ, מרבני העיר קייב ושליח חב"ד, מסר הערב: "כל משפחת חב"ד באוקראינה המומה, אבלה וכואבת בעקבות הטרגדיה. כולנו מאוחדים בשעה זו עם המשפחה היקרה".

מסע הלוויה תתקיים הערב בשעה 22:30 בבית הלוויות 'שמגר' ומשם להר המנוחות שם ייטמן בחלקת חסידים (חב"ד).

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

שרי ישראל קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד