כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אתר עם מורכביות

אלו הדרישות: ועדת החמישה מחפשת מנכ"ל חדש לציון הרשב"י

לאחר התפטרותו של אלי פריינד המנכ"ל של קבר הרשב"י במירון, בועדת החמישה מחפשים מנכ"ל חדש . אלו הדרישות ומי נמצאים בוועדת האיתור

אלו הדרישות: ועדת החמישה מחפשת מנכ"ל חדש לציון הרשב"י
ער"ח אייר במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

שלושה חדשים לאחר עזיבת המנכ"ל הקודם - עו"ד אלי פריינד , ועדת החמישה בשיתוף מדינת ישראל מחפשים את המנהל הבא לקבר הרשב"י:

כידוע, את ציונו של הרשב"י זי"ע במירון, פוקדים מאות אלפים במהלך השנה. בשטח האתר קיימות מורכבויות רבות מבחינת אוכלוסייה, אירועים גדולים המתקיימים במקום, והתנהלות מול הגורמים השונים להם מסורת רבת שנים במקום. כל אלו דורשים מנהל בעל כתפיים רחבות ויכולות מוכחות.

על פי מודעת הדרושים שפורסמה באחרונה ע"י ועדת החמישה האמונה על האתר בשיתוף המשרד לשירותי דת , המנהל המועמד לתפקיד נדרש מחד להכיר את האתר והרגישות הנדרשת מול האוכלוסייה שפוקדת אותו ומאידך להיות בעל ניסיון בניהול אתר מורכב כזה, במיוחד לאחר האסון הכבד שפקד אותו.

על המועמד להציג ניסיון של לפחות 5 שנים בניהול גוף בעל תקציב של 12 מלש"ח לפחות, ותואר אקדמי מתחומי הכלכלה, מנהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מנהל ציבורי, הנדסה, או לימודי עבודה.

בין האתגרים שיעמדו בפני המנהל החדש ליישום ומימוש יהיו בין השאר: תוספת שטחים עצומים לאתר בעקבות המלצות ועדת החקירה להפקיע את ישיבת בני עקיבא, שהינה גדולה יותר מכל שטח האתר, עבודה על היתרי בניה לתב"ע שאושרה, מתן מענה לכלל האוכלוסיות הפוקדות את המקום, כמו גם ניהול שוטף של האתר בכל ימות השנה כולל בשבתות ובמועדי ישראל.

בנוסף מופקדת האחריות על ההתנהלות התקינה של האתר, הטמעת נהלי עבודה, פעולות לשמירת תקנות השמירה על המקומות הקדושים, ביצוע מדיניות ועדת החמישה, ייזום פרויקטים לשיפוץ ושימור, אחריות על קבלת עובדים וניהולם, בנית תקציב ועמידה ביעדי תכנית התקציב,  עבודה שוטפת מול המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים,  משטרת ישראל ורשויות שונות, פיקוח וניהול קיומם של אירועים באתר, ניהול ואחריות מנהלית של היועץ המשפטי בנקיטת הליכים משפטיים כנגד פולשים ומבנים בלתי חוקיים ועוד.

משך כהונת המנהל תוקצב לשלוש שנים, ב-100% משרה, עם אפשרות הארכה לשלוש שנים נוספות בכפוף לשביעות רצון המפעילים. מבחינת תנאי ההעסקה צוין במודעה כי למנהל האתר יוגדר מעמד של מנכ"ל חברה ממשלתית.

ועדת האיתור למשרה זו מורכבת משני נציגי ועדת החמישה: הרבנים הגאונים רבי מתתיה שרים, רבי דב קפלן כמו גם רב הכותל המערבי הגאון רבי שמואל רבינוביץ, מנכ"ל המשרד לשירותי דת - גל שם טוב ויצחק רייך - סגן ראש מועצת רכסים.

גורמים במשרד לשירותי דת ציינו כי מנהל האתר אינו אחראי על אירועי ל"ג בעומר, וכי ניהול אירועי ל"ג בעומר יהיה כהמלצת ועדת החקירה, באחריות פרוייקטור שימונה מטעם המשרד לשירותי דת.

ועדת החמישה ציון הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד