כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אין זה חובתה של המדינה"

הפעלת תחבורה ציבורית בשבת = איבוד הזהות הזהות היהודית

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה לפיד כי הוא יפעל לקדם תחבורה ציבורית בשבת, תוקף פעיל הציונות הדתית וטוען כי המהלך הינו בניגוד לסטטוס קוו שבן גוריון כונן: "דורות על דורות נלחמו ונהרגו בכדי להקים מדינה ליהודים וזאת בשביל מה?"

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד נשאל לאחרונה במפגש פתוח על התחבורה הציבורית, בדברו אמר לפיד כי תחבורה ציבורית בשבת הינה דבר הכרחי ושהוא יפעל לקידום הנושא באופן מידי.

בכדי לסייע ללפיד להשלים את הבגרות בהיסטוריה נחזור מעט אחורה בזמן: לאחר מלחמת העולם השנייה שגבתה את חייהם של 7 מיליון יהודים ומעט לפני הקמת המדינה הבין ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון בצורך בהקמת מדינה ליהודים.

באותו זמן חתם בן גוריון על הסכם הסטטוס קוו שכלל בתוכו 4 סעיפים מרכזיים - כשאחד הסעיפים העיקריים שנחתמו בהסכם זה הוא איסור קיומה של תחבורה ציבורית בשבת מתוך רצון להבדיל את מדינת ישראל משאר המדינות תוך שמירה על הזהות היהודית והלאומית. על כן הפעלת תחבורה ציבורית בשבת = איבוד הזהות הזהות היהודית. אנו מבינים את הצורך של אלו שאינם שומרי מסורת לנוע בשבת ממקום למקום, אך אין זו חובתה של המדינה לספק שירותים אלה.

דורות על דורות נלחמו ונהרגו בכדי להקים מדינה ליהודים וזאת בשביל מה? בשביל שנוכל לנסוע לים בשבת?! לפיד התייחס ואמר כי המקומות בהם תפעל התחבורה הציבורית בשבת אלו הרשויות החילוניות בלבד בכדי לא לכפות על זאת על שומרי המסורת, אך ברור לכולם שברמת הפרקטיקה אין הדבר אפשרי.

רוב הערים בארץ מעורבות ועל כן לא יצליחו להגיע להסכמה מבלי לפגוע באחד הצדדים, ומעבר לערך הדתי והלאומי זה לא סוד שהתחבורה הציבורית בארץ לוקה בחסר בששת הימים בהם היא פעילה ועל זה רוצים עוד להוסיף? אני ממליץ לחשוב על דברים לפני שזורקים סיסמאות לאוויר.

תחבורה ציבורית תחבורה ציבורית בשבת יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד