כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חוסר אחריות

לפיד שם קצוץ ומקצץ: "זה יהיה גיהנום"

בכירים במשרד האוצר מזהירים כי השנה הבאה תיפתח ללא תקציב והקיצוץ הצפוי יגרום לפתיחתה עם בור של 25 מיליארד שקלים • יאיר לפיד צפוי להעביר היום את נוסח הקיצוץ לאישור היועצת המשפטית לממשלה

לפיד שם קצוץ ומקצץ: "זה יהיה גיהנום"
לפיד משוחח עם ביידן צילום: באדיבות המצלם

גורמים בכירים במשרד האוצר מזהירים מהעובדה ששנת 2023 תיפתח ללא תקציב, ברקע הקיצוץ שמתכנן ראש הממשלה יאיר לפיד להעביר היום (חמישי) לאישור היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

המהלך עלול להגדיל את הבור התקציבי בעוד חמישה מיליארד שקלים ויוביל לבור בסך כולל של 25 מיליארד שקלים בתקציב המדינה לשנת 2023. גורמים במשרד האוצר אמרו ל'כאן חדשות' כי "זה יהיה גיהנום. יהיה בלתי אפשרי להפעיל בצורה הזאת את משרדי הממשלה".

עוד בנושא:

לפיד ממשיך לצפצף על כולם: קיצוץ ענק פחות משבוע לבחירות

כך מצפצפים לפיד וליברמן על הייעוץ המשפטי

הקיצוץ יהיה בסך מיליארד וחצי שקלים מתקציב המדינה לטובת הסכם המורים. נוסח הקיצוץ אמור להיות מובא לאישור היועצת המשפטית לממשלה מחר ולאחר מכן יובא לאישור הממשלה.

ההיקף הכולל עומד על בערך חמישה מיליארד שקלים, 6.5% מתקציב המדינה, ובאוצר מותחים ביקורת על ההסכם ומזהירים על החוקיות שבו, וגם על המשמעויות הכלכליות שיגרור עמו. שנת 2023 לפי משרד האוצר צפויה להיפתח ללא תקציב עם משמעות של כ-20 מיליארד שקלים בור, בין היקף תקציב הממשלה ומשרדי הממשלה, לבין הצרכים של מדינת ישראל שגדלו בשנה הנוכחית מאז אישור התקציב. 

יאיר לפיד קיצוץ תקציב תקציב המדינה משרד האוצר בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד