כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
400 מל"טים

הנשיא זלנסקי: "מגמה חיובית ביחסי אוקראינה ישראל"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול כי הוא רואה "מגמה חיובית" ביחסי אוקראינה עם ישראל לאחר שישראל שיתפה מידע מודיעיני על השימוש של רוסיה במאות מל"טים איראנים במלחמתה נגד אוקראינה

הנשיא זלנסקי: "מגמה חיובית ביחסי אוקראינה ישראל"
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר אתמול לתקשורת באוקראינה כי הוא רואה שיפור היחסים בין ישראל לאוקראינה. "אנחנו בתחילת שיתוף הפעולה, זו מגמה חיובית ביחסים עם ישראל", אמר זלנסקי לתקשורת בקייב, והוסיף כי "אחרי הפסקה ארוכה, אני רואה אותנו מתקדמים".

נשיא אוקראינה גם אמר כי רוסיה השתמשה בכ-400 מל"טים מסוג שאהד 136, 'קמיקזה' מתוצרת איראן נגד האוכלוסייה האזרחית של אוקראינה. איראן ממשיכה להכחיש את אספקת הנשק לרוסיה.

ב-17 באוקטובר תקפה רוסיה את אוקראינה עם 43 מל"טים, 37 מהם הושמדו. הרוסים השתמשו ב-28 מל"טים כדי לתקוף את קייב באותו יום, והרגו חמישה בני אדם. זלנסקי אמר כי רוסיה מסוגלת להזמין עד 2,400 מל"טים של שאהד-136 מאיראן. איראן ממשיכה להכחיש את אספקת הנשק לרוסיה.

"הנתונים המודיעיניים, שנדונים כעת, מאשרים שוב את מה שהמודיעין שלנו היה מודע אליו - כ-400 מל"טים איראניים כבר היו בשימוש נגד האוכלוסייה האזרחית של אוקראינה, 60-70 אחוז מהם הופלו" אמר הנשיא.

מל"טים ולדימיר זלנסקי איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד