ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דאעש לקח אחריות

כ-20 הרוגים בפיגוע ירי במקום תפילה באיראן

חמושים פתחו בירי לעבר מתפללים בעיר שיראז שבדרום המדינה. לפחות שני ילדים נהרגו. התקיפה שהתרחשה במקום תפילה ביום רביעי בערב, בוצעה על ידי שלושה חמושים שנכנסו למקום ופתחו בירי

כ-20 הרוגים בפיגוע ירי במקום תפילה באיראן
זירת הפיגוע צילום: סוכנות הידיעות תסנים

לפחות 20 בני אדם נהרגו ו-50 נוספים נפצעו בהתקפה על מקדש דתי שיעי בעיר שיראז שבדרום איראן, כך לפי התקשורת הממלכתית IRNA. על פי הדיווח, התקיפה שהתרחשה במקום תפילה ביום רביעי בערב, בוצעה על ידי שלושה חמושים שנכנסו למקום.

על פי דיווחים באיראן, שניים מהיורים נתפסו, ואחד הצליח להימלט. סוכנות IRNA האיראנית דיווחה כי התוקפים התנהגו כמו "טרוריסטים של דאעש". אתר 'נור ניוז', כלי תקשורת המזוהה עם המשטר האיראני, דיווח כי התוקפים אינם אזרחים איראנים.

סוכנות הידיעות פארס מסרה כי אישה אחת ושני ילדים היו בין ההרוגים.

שיראז היא יעד פופולרי לעלייה לרגל ולתיירות, והפיגוע האחרון שהתרחש בעיר היה באפריל 2008, כאשר מטען חבלה שהוטמן במסגד גרם למותם של 14 בני אדם. זו תקרית נדירה מאוד שמתרחשת בתקופה חשובה מאוד באיראן, כשכוחות הביטחון נמצאים בכוננות גבוהה לאור ההפגנות הרבות נגד המשטר שמתרחשים ברחבי המדינה.

נשיא איראן, אבראהים ראיסי, נשבע כי "המתקפה לא תישאר ללא מענה", כך דיווחה סוכנות הידיעות 'תסנים'. "הניסיון מלמד שאויביה של איראן, לאחר שלא הצליחו ליצור פיצול בשורות המאוחדות של האומה, נוקמים באמצעות אלימות וטרור. הרוע הזה בהחלט לא יישאר ללא מענה, ורשויות הביטחון ואכיפת החוק ילמדו לקח מי שתכנן את הפיגוע", אמר ראיסי.

שעות לאחר הפיגוע ארגון דאע"ש נטל אחריות על הפיגוע. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות "אעמאק" של הארגון נמסר כי "שני לוחמי דאע"ש ביצעו מתקפה על מספר אנשי המשטרה האיראנית ושומרי המסגד בעיר שיראז, מה שהוביל למותם ולפציעתם של חלק מהם". עוד נכתב בהודעה כי "הלוחם פרץ לרחבת המסגד השיעי והחל בירי באקדחו לעבר התקהלות של מתפללים שיעים, מה שהוביל למותם של כ-20 מהם ולפציעתם של עשרות".

איראן הרוגים ופצועים פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד