כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סכנת חיים

שישה ילדים מאותה משפחה נדבקו באבולה

שישה ילדים חלו בנגיף האבולה בבירת אוגנדה. במשך שבועות משרד הבריאות קורא לנקוט צעדים נוקשים יותר כדי למנוע את התפשטות הנגיף. הילדים כולם מאותה משפחה. הם נדבקו מקרוב משפחה שהגיע להתארח מאחד המחוזות הנפגעים ביותר במדינה, ומת מאוחר יותר

שישה ילדים מאותה משפחה נדבקו באבולה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שישה ילדים באותה משפחה באוגנדה נדבקו מאבולה. במשך מספר שבועות פקידי בריאות בעיר הבירה קמפלה קוראים לנקוט צעדים נוקשים יותר כדי למנוע את התפשטות הנגיף. הנגיף יכול להתפשט מהר יותר באזורים מאוכלסים בצפיפות, ולזן הספציפי הזה של אבולה, הנקרא 'זן סודן' אין עדיין חיסון. ששת האחים נדבקו לאחר שקרוב משפחה הגיע להתארח מאחד המחוזות הנפגעים ביותר במדינה, ומת מאוחר יותר, כך מאשרות רשויות הבריאות.

מאז תחילת ההתפרצות בספטמבר האחרון, משרד הבריאות של אוגנדה דיווח על 109 מקרים ו-30 מקרי מוות. נכון ליום שני האחרון, 15 ממקרי המוות הללו היו בבירה קמפלה.

שרת הבריאות ג'יין רות אצ'נג אמרה שהיא מודאגת יותר ויותר מהעברת הנגיף באזורים עירוניים, שבהם האוכלוסייה ניידת מאוד. שמם וגילם של ששת האחים שנמצאו חיוביים לאבולה לא פורסם, כדי להגן על זהותם. ה-BBC מדווח, שבתי הספר שהילדים האלה לומדים לא נסגרו. קמפלה היא המרכז הכלכלי של המדינה ואם האבולה מתפשטת בה מהר, יש סיכון גדול יותר להתפשטות הנגיף למדינות אחרות.

אבולה אוגנדה נגיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד