ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בגלל ביקור בקבר

גבר שצעד מספרד לקטאר, נעצר באיראן

גבר ספרדי שנעלם כשצעד ברגל לקטאר, נעצר באיראן לאחר שביקר בקברה של מחסה אמיני, צעירה איראנית שמתה לאחר שנעצרה בגין הפרת חוקי החיג'אב, כך טוענים פעילי זכויות אדם. "אנחנו מודאגים מאוד, בעלי ואני לא יכולים להפסיק לבכות" אמרה אמו

גבר שצעד מספרד לקטאר, נעצר באיראן
סנטיאגו סאנצ'ס במסע צילום: אינסטגרם

סנטיאגו סאנצ'ס, בן 41, נעדר מאז שעבר את הגבול הצפון-מערבי לאיראן לפני כשלושה שבועות, כך לפי משפחת ששמעה ממנו בפעם האחרונה ב-2 באוקטובר. הוא נעצר על ידי המודיעין האיראני בסאקז בעת ביקור בקברה של אמיני, כך לפי ארגון זכויות האדם 'הנגאו'. הגבר הספרדי היה מלווה במתרגם שלו, אזרח איראני. שניהם נעצרו.

סאנצ'ס תיעד באינסטגרם את מסעו מעיר הולדתו מדריד לקטאר, כאשר הפוסטים שלו על ההרפתקה שלו פסקו לפתע ב-1 באוקטובר עם כניסתו לאיראן. הוואטסאפ שלו לא מחובר במשך שבועות, משפחתו דיווחה עליו כנעדר למשטרת ספרד ולמשרד החוץ. "אנחנו מודאגים מאוד, בעלי ואני לא יכולים להפסיק לבכות" אמרה אמו, סיליה קוגדור. הרשויות האיראניות לא אישרו את מעצרו של סאנצ'ז.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', סנטיאגו סאנצ'ס, מטייל מנוסה וחייל לשעבר, נראה לאחרונה בעיראק לאחר שטייל ​​ב-15 מדינות ושיתף בהרחבה את מסעו בחשבון האינסטגרם הפופולרי שלו במהלך תשעת החודשים האחרונים. יש לציין כי על פי החוק הבינלאומי, הרשויות הדיפלומטיות והקונסולריות הספרדיות באיראן היו צריכות לקבל הודעה בהקדם האפשרי.

הגבר בן ה-41 אמר שכוונתו להגיע לקטאר הייתה ללמוד איך תרבות אחרת חיה בעולם הערבי, "הרעיון של המסע הוא להניע ולעורר אנשים אחרים להראות שהם יכולים להגיע רחוק מאוד עם מעט מאוד", אמר לסוכנות הידיעות AP מסוליימניה, עיר כורדית בצפון מזרח עיראק. עם זאת, משפחתו של סאנצ'ס שמעה ממנו בפעם האחרונה בוואטסאפ ב-2 באוקטובר, יום לאחר שחצה את גבול עיראק-איראן.

משרד המידע של איראן הודיע ​​לפני מספר שבועות כי עצר תשעה זרים, רובם אזרחי אירופה, באשמת השתתפות בהפגנות בעקבות מותה של אמיני. האישה האיראנית בת ה-22 מתה לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר בטהרן בגין הפרת החוק המחייב נשים לשים כיסוי ראש. היא הוכתה בתוך ניידת בזמן שהובאה לבית מעצר, והייתה מחוסרת הכרה שלושה ימים לפני שמתה.

איראן קטאר ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד