ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
נלחמים בשחיתות

ארה"ב הטילה סנקציות על אזרח ישראלי

ארצות הברית הטילה סנקציות על שני אוליגרכים ממולדובה, בגין שחיתות ושיתוף פעולה עם רוסיה כדי לערער את הדמוקרטיה של מולדובה. אחד מהם הוא אילן שור, אזרח ישראלי בעל אזרחות מולדובית

ארה"ב הטילה סנקציות על אזרח ישראלי
אילן שור צילום: פייסבוק

ארה"ב הטילה סנקציות על שני אוליגרכים מולדובים בשל התערבותם בבחירות במולדובה, ונסיון לפגוע בנושאים דיפלומטיים, כולל הלבנות הון ושחיתויות נוספות. הסנקציות מגיעות כאשר מעצמות המערב מבקשות לחזק את התמיכה במולדובה על רקע החשש מפני זליגה מהמלחמה באוקראינה השכנה, כאשר רוסיה מחזיקה חיילים בסמוך לגבול מולדובה, בחבל טרנסניסטריה.

ארצות הברית הודיעה שהיא מחרימה נכסים אמריקאים השייכים לאילן שור, איש עסקים יליד ישראל שהפך לפוליטיקאי פופוליסט במולדובה, ממנה נמלט ב-2019. שור הורשע בגניבת מיליארד דולר מבנקים במולדובה ב-2014. משרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות על אוליגרך רב עוצמה אחר, ולדימיר פלהוטניוק, שנמלט מהמדינה ב-2020 בגין שחיתות.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר כי "ארצות הברית תמשיך להטיל אחריות על אלה המאיימים על הדמוקרטיה בחו"ל", אמר בהצהרה. משרד האוצר גם הטיל סנקציות על שבעה אנשים נוספים, בשל חלקם בנסיון להתערב בפוליטיקה במולדובה.

בהודעה מטעם הממשל נאמר: "ארצות הברית מחויבת לתמוך במאמציה של מולדובה להתמודד עם שחיתות, רפורמה במגזר המשפט, לחזק את העצמאות והשקיפות של המוסדות הדמוקרטיים שלה, ולהגן מאלה המבקשים לערער את הדמוקרטיה שלה. היום, אנו מטילים סנקציות על שני אוליגרכים נמלטים, יחד עם קבוצה גדולה יותר של אנשים, על מעורבותם בשחיתות ובמאמצים הקשורים לקרמלין להתערב בבחירות הדמוקרטיות במולדובה".

עוד נאמר: "על אילן שור, מנהיג מפלגה יוטלו סנקציות, בהתאם לסמכות הסנקציות של ארה"ב, הוא אחראי או שותף לממשלה זרה, או שעסק במישרין או בעקיפין או ניסה לערב אותה בבחירות, למען או בשמה, או לטובתה הישירה או העקיפה של ממשלת הפדרציה הרוסית. שור, שלקח חלק בתוכנית להלבנת הון בקנה מידה גדול לשנת 2014 הקשורה לגניבה של מיליארד דולר מבנקים במולדובה, עבד עם אוליגרכים מושחתים אחרים וגופים במוסקבה כדי ליצור תסיסה פוליטית במולדובה, וביקש לערער את ההצעה של מולדובה לקבל מעמד של מועמדת לאיחוד האירופי".

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב סנקציות מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד