כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מי ענה לביידן בבית הרבי

כל הסיפורים: לייבל'ה במהדורת ערב בחירות

והשבוע בלייבל'ה: מתח לקראת הבחירות החמישיות; כיצד הזדהה הנשיא ג'ו ביידן שהתקשר לבית הרבי מסקווירא? | מה היה בניחום אצל ח"כ יעקב אשר? | הבכיר מגור שהשתחל להופעה של מרדכי בן דוד | הצלם החרדי שנסע להאכיל נמרים בתאילנד | ה'טועמיה' של גולדקנופף בגלי צאנז | והכי חשוב: לייבל'ה קורא לכולם: צאו להצביע

כל הסיפורים: לייבל'ה במהדורת ערב בחירות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מחכה כבר ליום שלישי בלילה, שעת תוצאות המדגם. בדרך, הוא מקבל כל שניה טלפון: "אז מה אתה אומר, יהיו לו 61?" או "אני שומע שבן גביר יסיים פחות שמעת על זה?"; "למה שנתניהו יצליח אם לא הצליח ארבע פעמים?" ועוד שאלו כגון אלה. לייבל'ה כבר לא יכול לעמוד בזה, ולכולם הוא נותן תשובה אחת: אני יודע את התוצאות אבל לא יכול לגלות.

אחרי כל השאלות, לייבל'ה ראה תקרית משעשעת: מס הכנסה התקשרו לגולדקנופף אך הוא לא ענה כי חשב שזה מהרדיו.

מפה לשם, ההימור של לייבל'ה נמצא בפתק אותו הפקיד בידי מאן דהוא שם כתב את התוצאות של הבחירות הללו וגם של השישיות והשביעיות.

בכל מקרה, לייבל'ה קורא לכל מי שחרדי וירא לדבר ה' לצאת במהירות להצביע כהוראת גדולי ישראל כי אין לנו שום שאלות אנחנו רק 'ועשית ככל אשר יורוך' - בלי חשבונות.

ולא רק בארץ יש בחירות: בארה"ב נערכים לבחירות לקונגרס והנשיא הישנוני ביידן עובד בעצמו כמעט כמו נתניהו, השבוע כפי שדווח כאן ב'בחדרי חרדים' הוא התקשר לאדמו"ר מסקווירא.

לייבל'ה יודע לספר כי מי שתיווך את השיחה היה ראש העיר סקווירא איזי שפיצר, מבכירי הפוליטיקאים החרדיים בארה"ב, שרקם קשרים הדוקים עם כל ראשי השלטון.

מעניין, כי אחד מבניו של הרבי מסקווירא הרים את הטלפון, ומעבר לקו כבר עמד הנשיא והזדהה: "כאן ג'ו ביידן, אני מדבר עם הגראנד ראביי?", וכמובן הבן העביר מיד את הטלפון לאביו האדמו"ר מסקווירא.

ללייבל'ה קפץ השבוע הארכיון ומתברר כי יו"ר יהדות התורה ושר האוצר הבא ראה את הנולד: כבר ב-2018 כשעוד לא חלם להיכנס לכנסת, גולדקנופף הדור הזקן עצר במחלקת החד פעמי באחת הרשתות החרדיות, וחזה את הגזירה יוקר המחיה שאמור להגיע על כלל ישראל, הביט בכאב, והחליט לעשות מעשה ולהתמודד.

ביום שישי ראה לייבל'ה את גולדקנופף עושה 'טועמיה' במלון גלי צאנז בנתניה שם עשה את שבת בראשית לצורך מנוחת הנפש מסיורי הבחירות והראיונות הרבים, ואף נתן קטעי חזנות בחצר הקודש צאנז.

אפרופו שבת בראשית, לייבל'ה הגיע לראשונה בחייו בשבת בבוקר לבית המדרש ראדזין ברחוב אהרונסון בבני ברק, שם שמע כי יש קידוש 'מפנק'. את הקידוש, כך מתברר, נתן איש העסקים אביגדור ברנט, מנכ"ל 'אבן ברנט'. לייבל'ה שנמצא בדיאטה מרשימה, אבל אכל בקידוש, לא יכול היה שלא להתרשם מהתפילה המיוחדת בבית הכנסת שם מקפידים שלא לדבר כלל בשעת התפילה ובפרט בקריאת התורה.

בעוד לייבל'ה עסוק בבחירות, השבוע הוא הסתובב בבני ברק וראה את החכ"ל שמעלקא הלפרט נציג חסידות ויז'ניץ שזכור לטובה על כך שהעלה את קצבאות הילדים למשפחות ברוכות ילדים. הלפרט, שהיה חבר כנסת רציני ביותר, נצפה בתחנת האוטובוס קורא את הכותרות האחרונות.

עדיין ברחובות בני ברק: עו"ד התעבורה רוני פאלוך המעורב עם בכירי אגודת ישראל ודגל התורה, החליט כי הוא מאחד בין המטות, בחזית ביתו נצפו שלטים מגרפיקת כל המטות, עם מסרים שניסח מעצמו.

בין זרם המנחמים שנע השבוע בקצב בלתי פוסק לרחוב ניסנבוים 12 בבני ברק לנחם את הח"כ הבכיר של דגל התורה, יעקב אשר, על פטירת אביו רבי אהרן ז"ל, בלט אורח מיוחד שהפתיע ובא במיוחד מארה"ב. מדובר בנגיד רבי בנימין ברבר המחזיק מזה שנים רבות בקשרי ידידות קרובים מאוד עם הרב אשר. לייבל'ה היה שם כמובן כדי להנציח את הרגע.

את נכדו של הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקה, הרב מנחם לנדו המשמש כר"מ בישיבת סלבודקה לצעירים ראה לייבל'ה דקות ספורות לאחר הכינוס בבית הסבא לטובת יהדות התורה כשהוא בלימוד עם תלמידיו. מה שנקרא מחיל אל חיל.

אפרופו סלבודקה, לייבל'ה ראה השבוע את יו"ר שלומי אמונים ח"כ מאיר פרוש מרביץ 'השקפה' בבחורי הישיבה ביציאה מחתונה בבני ברק. 

בנו של נשיא המועצת מרן הגר"ש כהן זצ"ל, הגאון רבי יעקב כהן יחד עם מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן הגיעו השבוע לביקור במעונו של ראב"ד ירושלים הגאון רבי ברוך שרגא. לייבל'ה ניסה לגשש האם הרב הוא אחד השמות הבולטים לקראת כניסתו למועצת חכמי התורה. נקווה שימים יגידו.

.

בירושלים, בין כינוס לכינוס, ראה לייבל'ה בחמישי בבוקר את חבר מועצת העיר ירושלים אלחנן גרוסבוים בשיחה נמרצת.

את ראשי הדסק החרדי במשרד הבריאות, אבי לוין ואליהו ארנד, ראה לייבל'ה בסיור מיוחד בשדה התעופה יחד עם דסק התעופה ורשות שדות התעופה. המסיירים צולמו על רקע הדיוטי פרי ונכנסו למקומות המסווגים ביותר בשדה התעופה.

יום למחרת האירוע הגדול שסיים את בין הזמנים בעיר אלעד, ראה לייבל'ה את דובר העירייה ומנחה הערב חיים לוריא כשהוא מוביל את בנו הקטן לת"ת. איך אומרים אצלנו משפחה לפני הכול.

לייבל'ה תיעד את היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך, חתן אות הנשיא, בברכות בחופה לבנו של ח"כ צחי הנגבי שהתקיימה בחוות מלצ'ט בתל מונד.

תמונה לא שגרתית ראה לייבל'ה מחוץ להיכל הארנה ביום חמישי שעבר, עת התקיימה הכנסיה הגדולה של הפלג הירושלמי: בין נאום לנאום ארגנו בחוץ מעריב שם התפלל הזמר אהרל'ה סמט, לצד הפובליציסט דב פוברסקי שהיה במקום באבטחה רפואית, אך לא מביע הזדהות עם הדעות של הכינוס. 

לייבל'ה הגיע גם להופעת הסיום של מרדכי בן דוד בחג הסוכות שנערכה במוצאי שבת 'בראשית' בבנייני האומה בירושלים ונהנה מאוד מכל רגע. 

לייבל'ה צפה בישראל שטול, איש חסידות גור, משתתף בהופעה של גדול הזמר החסידי, שנמנה איך נאמר על חסידי ראש הישיבה הגר"ש אלתר, האם רוחות של שלום מנשבות? לייבל'ה יעקוב.

ביציאה של מאחורי הקלעים ראה לייבל'ה את איש העסקים והמוזיקאי זאבי פריד בשיחה עם ישי ריבו.

בשדה התעופה במיאמי נצפה המלחין ובעל המנגן בנצי שטיין מתברך בחביבות מפי הראשל"צ הגרש"מ עמאר לקראת סבב אירועים לכבודה של תורה ברחבי ארה"ב, כבר בלילה הראשון, כשבנצי לן במיאמי, הוא קיבל את הבשורה הקשה בבוקר כי סבתו המחנכת שטיין ע"ה נפטרה בשיבה טובה. הסבתא שהייתה דואגת לבנצי לעוגת יומולדת, הייתה ואיננה.

בסלובקיה ראה לייבל'ה בכניסה לציון החתם סופר ביום היארצייט של הרב משה (גאבע) פרידמן משב"ק אדמו"רי בית סאטמר ממתין כאחד האדם בתור להיכנס לתפילה בציון.

מי שטס לתאילנד לחופשה של אחרי החגים לאחר שתיעד את גדולי ישראל בכל פוזה בחג הוא הצלם נפתלי לרר שהדהים את החיות ואת הטיגריסים והג'ירפות בסיפורים מחצרות החסידים.

בתקופת בחירות, ח"כים מתארחים בקבוצות אז בקבוצה המובילה 'פילפוליטיקה' בניהולו חיים לייזר פונפדר התארחו חברי כנסת, עיתונאים ויועצים וביניהם ח"כ שמחה רוטמן, ח"כ משה ארבל, ח"כ מוסי רז, יועץ התקשורת דודי זילברשלג עיתונאי 'בחדרי' ארי קלמן האיש והזירה הפוליטית, יוסלה ברגמן, ישי כהן ואיש החינוך מוטקה בלוי וענו במשך שעה ארוכה לשאלות החברים בקבוצה.

את אב"ד מעזבוז בורו פארק ראה לייבל'ה השבוע עוקב מקרוב אחר עבודת אפיית המצות במצות בעקריי בבורו פארק. לייבל'ה, שהעמיק בתמונה, עדיין לא קולט מה עושה במקום לוחית רישוי ישראלי עם סמל המדינה בבית האופה בב"פ, תשובות נכונות יתקבלו בשמחה במערכת.

השבוע נערכה חנוכת המקווה היחיד בעיר פאפוס שמאכלסת 300 אלף ישראלים מדי קיץ. את מקווה 'מאירים' חנכו משפחת סלע לעילוי נשמת אביהם זצ"ל.

לייבל'ה נמצא בהתרגשות רבה לקראת תחילת לימוד מסכת נדרים במסגרת לימוד דף היומי. במיזם קמפיין מיוחד שהופק בייחודיות מדהימה יצר הרב אבי חרלפ ממודיעין עילית יוזמה אדירה לבחירת כל אחד ואחד ללימוד הדף היומי.

חרלפ עשה את הבלתי ייאמן והפיק קמפיין עם דגלים, פלאקאטים, שרשראות, מדבקות לרכב, מדבקות, פתקי הצבעה והכל באותיות דף, לצד תמונות של מחולל המיזם רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל שיום היארצייט שלו חל החודש וגם שיר שהפזמון שלו דף ועוד דף, לייבל'ה יודע לספר כי כל זה הביא מצטרפים רבים בארץ ובעולם. אשריו ואשרי חלקו.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה לרגל שמחת בר המצווה לנכדו שהתקיימה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לשלמה רבינוביץ, משב"ק האדמו"ר מלויצק, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליו"ר מאקאווא העולמי ונאמן ביתם של גדולי ישראל הרב דוד מרגלי, לרגל הולדת הנכד בשעה טובה, בן לחתנו הרה"ג רבי מנחם בידרמן בעמח"ס 'לקח השולחן'.

ברכת מזל טוב לנחמן גלבך יו"ר אגודת ישראל בצפת וחבר מועצת העיר, לרגל שמחת הולדת התאומים בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לזמר עקיבא גרומן המפורסם, ומי שמכונה "בעל הקידוש" לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת, וכנראה גם יהיה קידוש מיוחד בשבת הקרובה.

ברכת מזל טוב לאורגניסט הצעיר בערי הירשמן לרגל שמחת נישואיו בסוף השבוע באולם בית בית ברכה בביתר. 

לייבל'ה רכילות חרדית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד