כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גוש נתניהו עם 61

רוב להפעלת תחבורה ציבורית בשבת וחוסר אמון במערכת המשפט

הליכוד עם 30 מנדטים, יש עתיד עם 25; בל"ד חלפה על פני איילת שקד, אך עדיין לא עוברת את אחוז החסימה. התנגדות חריפה לתוכנית הציונות הדתית לרפורמה במערכת המשפט, אף שאמון הציבור במערכת המשפט בישראל נמוך. הנתונים מסקר "ישראל היום" ומכון המחקר "מאגר מוחות"

רוב להפעלת תחבורה ציבורית בשבת וחוסר אמון במערכת המשפט
קלפי בחירות/פתקי הצבעה צילום: Avi Roccah/Flash90

סקר "ישראל היום" ומכון המחקר והייעוץ "מאגר מוחות": חמישה ימים לפני הבחירות לכנסת ה-25, מערכת "ישראל היום" מפרסמת את סקר המנדטים האחרון.

גוש נתניהו זכה לרוב בחלוקת המנדטים; רוב הציבור עם אמון נמוך במערכת המשפט; התנגדות לביטול עבירת הפרת האמונים והענקת רוב של פוליטיקאים בוועדה למינוי שופטים כחלק מהמצע המשפטי של מפלגת הציונות הדתית. כמו כן, רוב הציבור מעוניין בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

הסקר המלא של ישראל היום ומאגר מוחות

לפי מפת חלוקת המנדטים, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 30 מנדטים, יש עתיד עם 25 מנדטים, הציונות הדתית מתחזקת ועולה ל-15 מנדטים, המחנה הממלכתי מנגד נחלשת וצוברת 11 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, מפלגת העבודה עם 6 מנדטים, ישראל ביתנו עם 5 מנדטים ושלוש מפלגות: מרצ, חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 4 מנדטים כל אחת. מתחת לאחוז החסימה, בל"ד עם 1.9%, עוקפת לראשונה את הבית היהודי של איילת שקד שהשיגה 1% אחד בלבד.

לפי הנתונים, גוש נתניהו הכולל את הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה השיג רוב של 61 מנדטים וכך נתניהו יוכל להרכיב ממשלה. מנגד, קואליציית השינוי עם 55 מנדטים.

נתניהו, לפיד או גנץ: מי המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה?

במידת ההתאמה למתמודד המתאים ביותר לכהונה גראש ממשלה. כשהנשאלים נשאלו בין יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וראש הממשלה יאיר לפיד, נתניהו זכה ל-49%, לפיד ל-36% ו-15% מהנשאלים הגיבו למועמד אחר או לא יודע. לעומת זאת, כשהנשאלים נשאלו בין שר הביטחון בני גנץ ונתניהו, יו"ר האופוזיציה השיג נתונים זהים וגנץ השיג 34%.

44% מגדירים את מידת האמון במערכת המשפט כנמוכה מאוד

רוב הנשאלים הביעו חוסר אמון במערכת המשפט. כשנשאלו כיצד הם מגדירים את מידת האמון כלפי מערכת המשפט 44% השיבו כי מידת האמון נמוכה מאוד, 30% השיבו בינונית ורק 26% השיבו כי מידת האמון שלהם גבוהה.

למרות הבעת חוסר האמון, רוב הנשאלים התנגדו למצע המשפטי אותו הציגו ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ שמחה רוטמן. 50% מתנגדים להצעתם לבטל את עונש הפרת האמונים, 23% תומכים. גם באשר להצעתו להעניק לפוליטיקאים רוב בוועדה למינוי שופטים, 50% מתנגדים ו-23% תומכים.

65% מעוניינים להפעיל תחבורה ציבורית בשבת

באשר, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת מרבית הציבור הביע את רצונו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. 38% אמרו כי הם מעוניינים להפעיל את התחבורה הציבורית באופן מלא, 27% מעוניינים בפעילות חלקית, 27% מתנגדים ו-8% טרם גיבשו דעה בנושא.

הסקר נערך על ידי מאגר מוחות - מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ. שיטת הדגימה - משולבת: פאנל אינטרנטי וטלפוני. הסקר נערך בתאריכים 23.10.2022 ו־26.10.2022, בקרב 1201 איש, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18 ומעלה). הדיגום מאפשר הסקת מסקנות ברמת ביטחון של 95%, עם טעות דגימה של 2.7%.

סקר בחירות לכנסת ה-25 ישראל היום מאגר מוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד