כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בחירות אמצע הקדנציה

ה'ניו יורק פוסט': "ביידן התקשר לאדמו"ר - סימן שהוא בצרות"

לאחר שיחת הטלפון בין נשיא ארה"ב לאדמו"ר מסקווירא לגבי תמיכה במועמד דמוקרטי. אסטרטג בכיר אומר כי "אם נשיא ארה"ב מתקשר למישהו לקבל תמיכה, כנראה אתה בצרות בקמפיין פוליטי". גם מושלת ניו יורק ביקשה תמיכה מהאדמו"ר מסאטמר בפגישה איתו

ה'ניו יורק פוסט': "ביידן התקשר לאדמו"ר - סימן שהוא בצרות"
הרבי מסקווירא והנשיא ביידן צילום: הבית הלבן, די וואך

הצרות של המפלגה הדמוקרטית בבחירות אמצע הקדנציה בולטות, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר לאדמו"ר מסקווירא, לרב בולט בעמק ההדסון כדי שיתמוך בבחירתו מחדש של הנציג הדמוקרטי המכהן, שון פטריק מלוני לקונגרס. מלוני, שהוא יו"ר ועדת הקמפיין של הקונגרס הדמוקרטי וידיד קרוב של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, מתמודד מול הרפובליקני מייק לולר.

"אם נשיא ארה"ב מתקשר למישהו לבקש תמיכה, כנראה אתה בצרות בקמפיין פוליטי, שון פטריק מלוני והדמוקרטים נמצאים בצרות אמיתיות בחלק הזה של המדינה", כך אמר האסטרטג הפוליטי הוותיק האנק שינקופף ל'ניו יורק פוסט' עיתון הרביעי בגודלו בארה"ב. "אם אתה מוביל אתה לא מבקש עזרה מהנשיא". האסטרטג שינקופף הסביר לגולשים בארה"ב, כי "האדמו"ר נערץ בקרב התושבים החסידים בניו סקווירא, והם יצביעו למועמד כגוש אם ימליץ להם לעשות זאת".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שלישי האחרון התקיימה שיחה היסטורית בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאדמו"ר מ‏סקווירא, לבקש את תמיכת חסידיו בבחירות האזוריות ‏הקרובות, במיוחד לגבי הנציג שמייצג את האזור בקונגרס שון פטריק מאלוני.

‏‏הנשיא הוסיף בסיום השיחה, ‏"תהיה לך דלת פתוחה לממשל שלי", הנשיא ‏הדגיש כי הוא עובד בצמוד לנבחרי הציבור ‏הנוכחיים "ויש להם דלת פתוחה למשרד שלי, אם יש משהו שהם צריכים". שיחת הטלפון נמשכה כרבע שעה. גם מושלת ניו יורק קתי הוצ'ול זקוקה למצביעים החרדים. ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי היא נפגשה ביום ראשון גם עם מנהיגים יהודים חרדיים במחוז רוקלנד, כשהיא מתמודדת מול לי זלדין, יהודי רפובליקני, שמוביל עליה בחצי אחוז בסקרים. על פי הדיווח, היא נפגשה עם האדמו"ר המהר"א מסאטמר וערכה פגישות נוספות, כולל אחת בביתו של איל הנדל"ן המיליארדר דוד ליכטנשטיין.

מקור אחד אמר לעיתון כי הוצ'ול התחייבה לתמוך בחינוך החרדי כולל בישיבות, והתחייב לעזור לטפל בתלונות על בית החולים הרמב"ם בדרום ברוקלין.

עוד כשבועיים ארה"ב בוחרת את נציגיה בקונגרס ובסנאט, הנשיא ביידן מקווה לנצח בהן, אחרת הוא יהפוך לנשיא כמעט רק בתואר, הוא לא יוכל לקדם מהלכים, וייאלץ להשתמש בצו נשיאותי כדי להעביר חוקים.

בחירות אמצע הקדנציה הן למעשה סוג של 'משאל עם' האם הציבור האמריקאי במיוחד אלו שבחרו בנשיא תומכים בו. הבחירות מתקיימות עבור כל 435 חברי קונגרס הנבחרים לפרק זמן של ארבע שנים, ועבור 35 מושבים בסנאט.

בנוסף, 36 מתוך 50 מדינות ארצות הברית בוחרות את המושלים שלהן לכהונה בת ארבע שנים במהלך בחירות אמצע הקדנציה. כיום יש לדמוקרטים רוב של 9 מושבים בקונגרס, מספיק כדי להעביר חוקים, אך בסנאט יש 50 נציגים לכל מפלגה, כשסגנית הנשיא קמלה האריס מכריעה לצד הדמוקרטים וכך יש להם רוב של 51.

כל נשיא חייב שיהיה לו רוב כדי לקדם נושאים החשובים לו, או כאלה שהמפלגה מקדמת, כולל חוקים הזקוקים לרוב בשני בתי הקונגרס, הרוב הדמוקרטי מספיק לו, אך לאחר השמיני בנובמבר אז יערכו בחירות אמצע הקדנציה, המצב עשוי להשתנות, הרפובליקנים על פי הסקרים עומדים לנצח בשני הבתים בקונגרס ובסנאט.

גם אם הרפובליקנים ינצחו ויהיה להם רוב גדול, עדיין הנשיא ביידן יכול להעביר חוקים בצו נשיאותי עוקף קונגרס וסנאט, אך הצו תקף לשנה אחת בלבד, והוא לא יוכל להעביר חוקים קבועים ולא לבצע מינויים.

האדמור מסקווירא סאטמר לי זלדין ג'ו ביידן קתי הוצ'ול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד