כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר הסערה הגדולה

רוסיה מתנצלת על פרסום המאמר האנטישמי נגד חב"ד

אחרי פרסום המאמר של עוזר ראש המל"ל הרוסי, שכלל אמירות אנטישמיות חמורות, כולל כינוי חסידות חב"ד כ"כת בניאו פגנית" – פורסם היום באתר בו פורסם המאמר, מכתבו של ראש המל"ל הרוסי ניקולאי פטרושב, בו הוא מתנער לחלוטין מדברי עוזרו

רוסיה מתנצלת על פרסום המאמר האנטישמי נגד חב"ד
הרב לאזאר עם נשיא רוסיה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות מחאתו הנמרצת של רבה הראשי של רוסיה ראש המל"ל הרוסי פרסם שהמאמר לא עמדה שלהם. אחרי פרסום המאמר של עוזר ראש המל"ל הרוסי, אלכסיי פבלוב, שכלל אמירות אנטישמיות חמורות, כולל כינוי חסידות חב"ד כ"כת בניאו פגנית" – פורסם היום באתר בו פורסם המאמר, מכתבו של ראש המל"ל הרוסי ניקולאי פטרושב, בו הוא מתנער לחלוטין מדברי עוזרו.

עורכי AiF קיבלו היום מכתב ממזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, ניקולאי פטרושב, בו הוא אומר בין השאר הדברים הבאים: "המאמר של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית א.א. פבלוב, שפורסם, הכיל שורות שגויות על חסידי לובאוויטש. אני מתנצל בפני קוראי הפרסום וברצוני לציין כי פרשנות זו משקפת את נקודת המבט האישית של א.א. פבלוב ואינה מהווה בשום פנים ואופן העמדה הרשמית של מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית". ובסיום המכתב הוא כותב: "נעשתה עבודה רלוונטית עם כותב המאמר".

כזכור, עם היוודע דברי הבלע שנכתבו, פרסם רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, מכתב תגובה חריף, בו כתב: "מה באמת קורה בחיי הדת של המדינה השכנה, אני לא יודע בוודאות – אבל, לצערי, המאמר מכיל עמדה שקשה לתפוס אחרת – מאשר עלבון למיליוני יהודים מאמינים, כולל הרוב המכריע של היהודים ברוסיה. 'עיקרון החיים העיקרי של חסידי לובאוויטש, הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים' טוען מר פבלוב ללא בסיס". את מכתבו סיים הרב בדברים נוקבים אלו: "אפשר לכנות את ההיגיון של מר פבלוב שטויות, אנטישמיות וולגריות וחולפות על פניו, אבל זהו סוג חדש של השמצות ישנות עקובות מדם ואם הם נאמרות על ידי חבר במועצת הביטחון הרוסית, הדבר מהווה סכנה עצומה, ולכן, אנו דורשים תגובה מיידית וחד משמעית מצד החברה ושלטונות המדינה". ואכן בעקבות מכתב זה שהמתפרסם ועורר התעניינות גדולה בכל אמצעי התקשורת ברוסיה ומחוצה לה, הגיעה ההתנצלות הברורה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר דרש גינוי מהשלטון על "דברי ההבל" של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, אלכסיי פבלוב, לצד תגובות חריפות בכל הקהילות היהודיות ברוסיה. הקהילות היהודיות ברוסיה גינו בתוקף את המאמר שפרסם עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, מר פבלוב, על "כתות ניאו-פגניות" כשהוא מתכוון לפעילות של שלוחי חב"ד, אשר לדברי הכותב, היא מתפשטת באופן פעיל באוקראינה.

פבלוב אמר כי "מאז שנות ה-90, גדל מספר חסידי הכתות הדתיות באוקראינה, והסיבה לכך הייתה חילופי השלטון ב-2014". לפי פבלוב, מטרת האוקראינים הייתה "לעצב מחדש את מוחותיהם של האוקראינים ולבטל את הערכים האמיתיים".

חב"ד הרב לאזאר מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין אנטישמיות ברוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד