כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הרפורמות בענייני דת

הח"כ מהציונות הדתית: "עמדותי קרובות יותר לכהנא מסמוטריץ'"

במהלך התייחסות לרפורמות בנושאי דת ומדינה, חבר הכנסת מסיעת 'הציונות הדתית' סיפר על שיחות עם רבנים שתמכו בתכניות - והודה כי עמדותיו קרובות בנושאי הדת למתן כהנא מאשר לאלה של סמוטריץ | אם כן מדוע התנגד למהלכים שהוביל השר לשעבר מתן כהנא | ההקלטה

הח"כ מהציונות הדתית: "עמדותי קרובות יותר לכהנא מסמוטריץ'"
שמחה רוטמן ויעקב אשר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת 'הציונות הדתית' הייתה במהלך הכנסת האחרונה כמתנגדת לרפורמות שביצע שר הדתות לשעבר, מתן כהנא, בענייני דת ומדינה. אלא על אף הביקורת, ישנם חילוקי דעות בתוך המפלגה לגבי הגישה הדתית.

מי שנתפס כליברלי יותר מבין חברי הכנסת הנוכחים, הוא שמחה רוטמן. בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', הוא מודה כי עמדותיו בענייני דת ומדינה קרובות יותר למתן כהנא מאשר ליו"ר מפלגתו בצלאל סמוטריץ'.

במהלך כנס שנערך בשבוע האחרון, רוטמן סיפר על שיחות שערך עם רבנים שתמכו בתכניות, שבהן אמר כי התנגדותו מגיעה בגלל שהן עברו על קולות של "אנשים שיש להם חזון הפוך".

"דיברתי בשיחות אישיות עם כל רב שתומך או שתמך ברפורמה, אמרתי: 'תקשיבו, אני בעולם הדתי אני חושב שאני הרבה יותר קרוב למתן כהנא מבצלאל סמוטריץ', ויכול להיות שמבחינה הלכתית אנחנו סופר צודקים'", סיפר רוטמן לנוכחים.

"אבל כשאתה בא לכפות עלי", הסתייג רוטמן, "גם אם אני מסכים איתך, רפורמה בגיור או בכשרות שאתה מניח לי על השולחן אקדח, כשעל צד אחד בשולחן רשום יוליה מלינובסקי, שמעניין לה את הסבתא הזהות היהודית של המדינה, רב רפורמי, שגם הוא בן אדם נחמד מאוד אבל רואה את המציאות אחרת מאיתנו, ושייח מוסלמי".

הוא ממשיך ואומר בהקלטה שנחשפת ב'בחדרי חרדים': "'הרגתם' אותנו כדי להשיג רוב של רב רפורמי ושל שיח מוסלמי. זה הזיה, אתה רוצה לנצח אותי בקרב על ספירת קולות עם אנשים שיש להם חזון הפוך, חלקם יש להם חזון שלא ייזכר שם ישראל עוד", תקף הח"כ מסיעת 'הציונות הדתית'.

מתן כהנאמתן כהנא
רוטמן קרוב לדעותיו יותר מסמוטריץ'. בתמונה: מתן כהנא | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

"חלק גדול מהביקורת שלא על הרפורמה בכשרות היא שהיא מחליפה בד"ץ א בבג"ץ ב, ובקרב הזה החרדים ינצחו כי כוחות השוק איתם. הרפורמה זוועה לא בגלל שהיא פוגעת ברבנות הקדושה, הרפורמה זוועה כי היא מתעלמת מאיך עובדת מערכת במדינה", סיכם רוטמן את משנתו בנושא.

שמחה רוטמן בחירות לכנסת ה-25 מתן כהנא בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד