ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"הציפור שוחררה"

הבכירים נזרקו מהבניין: אילון מאסק הפך לבעלים של טוויטר

האיש העשיר ביותר בעולם השלים את רכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר | בצעד ראשון הוא פיטר את המנכ"ל ו-2 בכירים נוספים | היעדים שהציב: שקיפות האלגוריתם שבוחר את התוכן שמוצג למשתמשים ומלחמה בבוטים

הבכירים נזרקו מהבניין: אילון מאסק הפך לבעלים של טוויטר
אילון מאסק צילום: צילום מסך

המיליארדר אילון מאסק השלים הלילה (בין חמישי לשישי) את רכישת הרשת החברתית "טוויטר". האיש העשיר בעולם קנה את החברה בעלות של 44 מיליארד דולר, והפך לאחראי על אחת מפלטפורמות המדיה המשפיעות ביותר בעולם.

כמו כן, הוא ציין שהוא מעוניין לקצץ במשרות בחברה המונה כ-7,500 עובדים. "רכשתי את טוויטר כדי לעזור לאנושות שאותה אני אוהב", הצהיר אחרי השלמת הרכישה. עם השלמת הרכישה צייץ המיליארדר, הידוע בהתנהגות אקסצנטרית ולעיתים אף תימהונית, כי "הציפור שוחררה", בהתייחסות לסמלה של טוויטר, ציפור.

כצעד ראשון בתור בעלים, החליט לפטר את מנכ"ל טוויטר פאראג אגרוואל, את סמנכ"ל הכספים נד סגל ואת מנהלי תחום המשפט והמדיניות בחברה. מאסק האשים את חברי ההנהלה הבכירה שאותם פיטר בהטעייתו לגבי מספר חשבונות הספאם בפלטפורמה. על פי הדיווחים, אגרוואל וסגל היו במטה החברה בסאן פרנסיסקו בזמן השלמת העסקה - והם הוצאו מהבניין.

לפני יומיים פרסם מאסק סרטון בו הוא נראה מגיע למטה החברה כשהוא אוחז בכיור חרסינה פשוט. לציוץ הוסיף מאסק את הביטוי, משחק מילים המשתמש במילה האנגלית לכיור, "תנו לזה לחלחל".

התהליך של רכישת החברה, שארך יותר מחצי שנה, היה סבוך ומפותל במיוחד. בסוף חודש מרץ כתב מאסק שהוא שוקל להקים רשת חברתית מתחרה. כמה ימים אחר כך הוא כבר היה הבעלים הגאה של יותר מ-9% מטוויטר. בהמשך הוא הציע לרכוש אותה - טוויטר ניסתה להתנגד, אבל בסוף נכנעה. ב-25 באפריל זה הפך לרשמי, טוויטר אישרה את העסקה עם מאסק וסוכם שהוא ירכוש אותה תמורת 44 מיליארד דולר - ויהפוך אותה לחברה פרטית.

אבל לאף אחד לא היה יותר מדי זמן לחגוג. שלושה ימים בדיוק אחרי שהמכירה סוכמה, הרהורי החרטה של מאסק הפכו גלויים לציבור. בעלי טוויטר הטרי כבר התחיל לצייץ על עניין שהטריד אותו - לטענתו הרשת החברתית לא מדווחת את מספר החשבונות המזויפים האמיתי שיש בה. טוויטר טענה שמדובר בפחות מ-5% ממספר המשתמשים היומי, ומאסק צייץ שהמספר קרוב יותר ל-20%. מאותו רגע הוא לא הניח לנושא.

ואז האיש העשיר בעולם הודיע שהוא מקפיא את העסקה, בתחילת חודש יולי הוא כבר ביטל אותה וככה נולדה לה התביעה של טוויטר, שדרשה לכפות עליו להשלים את העסקה, לעמוד במילה שלו ולקנות אותה במחיר שאליו התחייב, כמו שקרה לבסוף.

אילון מאסק טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד