ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
תקף את ישראל

מפקד משמרות המהפכה: "זהו יום אחרון של ההפגנות"

ההפגנות באיראן הופכות להתרסה יומיומית נגד המשטר האיראני. כמה מבכירי הפקידים של המשטר דורשים "פגיעה עקובה מדם" במפגינים. הם אומרים כי "זו מזימת אויב". בהודעת המשטר נאמר "לא נסבול מזימות זרות לערער את היציבות במדינה"

מפקד משמרות המהפכה: "זהו יום אחרון של ההפגנות"
ההפגנות באיראן נגד המשטר צילום: Iran International

המפקד הראשי של משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, הודיע בנאום היום (שבת) ​​כי זהו היום האחרון של ההפגנות, ולא יאפשר הפגנות נוספות ביום ראשון. אך קל לומר זאת מאשר לעשות זאת ללא שימוש בכוח אש שעלול לגרום למאות ואולי אלפי מקרי מוות של אזרחים. ההפגנות נמשכו השבת באוניברסיטאות כולל ברחובות. המפקד הראשי של משמרות המהפכה השמיע אזהרה נוספת כי המשטר לא יסבול "מזימות זרות לערער את היציבות במדינה".

לפי ארגון זכויות האדם איראני שבסיסו בנורווגיה, לפחות 253 בני אדם, כולל 34 ילדים, נהרגו על ידי כוחות המשטר במהלך ההפגנות הארציות עד כה. ההפגנות החלו באמצע ספטמבר, כאשר אישה בת 22, מחסה אמיני נהרגה במעצר של חיג'אב - משטרת המוסר.

ההפגנות פרצו לראשונה בעיר הולדתו של מחסה אמיני, סאקז ובבירה טהראן, ועד מהרה התפשטו לכמעט 150 ערים ועיירות אחרות וזכו לתמיכה מקהילות גולים איראניות ברחבי העולם כמו גם תמיכה מצד משלות ופקידים זרים. ארגון זכויות האדם של איראן פרסם כי ביום חמישי ושישי בלבד, לפחות 16 בני אדם, בהם 4 נשים, נהרגו על ידי כוחות הביטחון בערים שונות, במיוחד באזורים הכורדיים, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

על פי הדיווח מספר רב של מפגינים נעצרו ועברו עינויים, התעללות פיזית ונפשית. ביום שישי, משרד המודיעין של המשטר ומשמרות המהפכה פרסמו הצהרה משותפת המאשימה את ה-CIA וישראל ביצירת כאוס באיראן. ההצהרה גם האשימה את העיתונאים שסיקרו לראשונה את מותה של מחסה אמיני כ"סוכנים זרים".

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי איים על המפגינים בשבת ואמר כי "זה היום האחרון של ההפגנות. אל תצא יותר לרחוב". סלאמי פנה לצעירים ואמר שהם מרומים על ידי ארצות הברית, וביקש מהם "להוריד את המדים של חיילים אמריקאים", ובכך האשים אותם בעבודת "האויב".

איראן הפגנות באיראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד