ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
משפחת בן גביר הסתגרה

פיגוע ירי הערב בקרית ארבע; אחד נרצח וארבעה נוספים נפצעו

פיגוע ירי רצחני התרחש הערב בקרית ארבע, לא הרחק מביתו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שלא היה היעד וגם לא שהה בביתו באותה העת | בפיגוע נפצעו חמישה בני אדם, אחד מהם באורח אנוש שבביה"ח נקבע מותו | המחבל נוטרל בדריסה ע"י הרבש"צ | תיעוד מרגעי הירי

פיגוע ירי הערב בקרית ארבע; אחד נרצח וארבעה נוספים נפצעו
פצועים מקרית ארבע מובאים ל'הדסה' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בפיגוע ירי שהתרחש הערב (מוצאי שבת) בשכונת קרית האבות בקרית ארבע, נרצח אדם אחד וארבעה נוספים נפצעו. מצבו של אחד הנפגעים, גבר בשנות השישים לחייו הוגדר תחילה אנוש אולם בבית החולים הדסה עין גרם לשם הובהל באמצעות מסוק צבאי - נאלצו לקבוע את מותו.

פצוע נוסף המאושפז בביה"ח שערי צדק, כבן 50, מוגדר קשה. המחבל נוטרל ע"י קצין הביטחון של קרית ארבע, שדרס אותו לאחר שביצע ירי לעבר רכבו. האירוע התרחש לא רחוק מביתו של יו"ר 'עוצמה יהודית', חבר הכנסת איתמר בן גביר, אך במערכת הביטחון הבהירו כי הוא לא כוון לעבר הח"כ.

ח"כ בן גביר הגיב לפיגוע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "משפחתי נמצאת כרגע מאובטחת תחת מתקפת יריות על ביתנו בגבעת האבות. נשמעים לכוחות הביטחון".

הפיגוע הקשה התרחש מעט לפני השעה 21:00, אז התקבל דיווח במוקד מד"א על ירי בציר מקרית ארבע לחברון, סמוך לחסם אשמורת. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם 3 פצועים, בהם: גבר כבן 50 במצב קשה מחוסר הכרה, גבר בשנות ה-50 במצב בינוני בהכרה מלאה וגבר כבן 30 במצב קל. בנוסף מטופל פלשתינאי בן 37 שנפצע גם הוא בפיגוע במצב קל שיפונה לשטח הרשות.

דבורה אביעד פראמדיקית איחוד הצלה מספרת: כשהגעתי לזירה מצאתי מספר פצועים בדרגות פציעה שונות, יחד עם כוחות נוספים בזירה ניתן מענה רפואי ראשוני לכלל הפצועים אשר הועברו להמשך טיפול בבתי החולים.

הפראמדיקים של מד"א, חגי וינגוש ובני טנא וחובש על אופנוע מד"א מתן גידא סיפרו: "חברנו לפצועים שחלקם חולצו מהזירה בתוך רכב וחלקם עדיין היו בזירה. גבר כבן 50 היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. גבר נוסף כבן 50 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי והפצוע השלישי, גבר כבן 30 נפצע ביד והיה בהכרה מלאה. הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם תוך כדי טיפול לבתי החולים כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני והשלישי קל. בזירה עצמה נפצע באורח קל גם פלשתינאי תושב חברון, לאחר שטיפלנו בו בשטח הוא פונה ע"י הסהר האדום."

מדוברות קרית ארבע נמסר כי הכוחות ממשיכים בסריקות בשטח וכי הציר בין קרית ארבע לחברון עוד סגור. תושבים מתבקשים שלא להגיע למקום.

פיגוע ירי חברון פיגוע קרית ארבע איתמר בן גביר הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד