י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וריאנט בריטי

קורונה: שני זנים חדשים עשויים להיות חסינים לחיסונים

שני זנים חדשים של קורונה נמצאו בבריטניה, ועשויים להיות חסינים לחיסונים נוכחיים. כך מזהירים גורמי בריאות. מומחי בריאות העריכו ששניהם "מתחמקים ממערכת החיסון" ויכולים להיות חסינים לחיסונים. עם זאת, החיסון נשאר ההגנה מספר אחת מפני קורונה

קורונה: שני זנים חדשים עשויים להיות חסינים לחיסונים
בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שני זנים חדשים של קורונה שנמצאו בבריטניה עשויים להיות חסינים לחיסונים, כך הזהירו גורמי בריאות. על פי הדיווח ב'דיילי מייל', התגלו 717 מקרים של וריאנט BQ.1 ברחבי בריטניה ו-18 מקרים של וריאנט XBB. שתי הווריאציות עשויות להיות חסינות לחיסונים והן מתחמקות מאוד, כל אמרו מומחי בריאות ל'אינדיפנדנט'.

עוד דווח, כי חלה עלייה במספר המקרים בסינגפור, שבהן נמצאו יותר ממחצית מהמקרים העולמיים של וריאנט XBB, מומחים חושבים שזה גורם לעלייה בזיהומים שם. סוכנות הבריאות והבטיחות הבריטית (UHSA) מסרה שמחקרים בוצעו כדי להעריך את המצב לגבי האפשרויות החדשות.

מומחים במכון המחקר Biozentrum באוניברסיטת באזל, הזהירו כי גרסאות קורונה אלו עלולות להוביל לגל חדש משמעותי של מקרים ברחבי אירופה. קורנליוס רומר, ביולוג במכון Biozentrum, אמר שהמגמות הנוכחיות שונות מאוד ממה שקרה עם הנגיף בעבר.

הוא אמר שאומיקרון היה אולי הווריאציה הראשונה שחמקה ממערכת החיסון וזו הסיבה שהיא גרמה לעלייה כה גדולה בזיהומים ובגל של קורונה. מומחית בריטית דר' מירה צ'אנד, מנהלת תחום זיהום קליני, אמרה כי "החיסון נשאר ההגנה הטובה ביותר שלנו מפני גלי קורונה עתידיים, אז זה עדיין חשוב כמו תמיד שאנשים יגיעו לקחת את כל המנות להם הם זכאים בהקדם האפשרי".

קורונה וריאנט בריטניה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד