ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עלבון לישראל

נסראללה על הסכם הגז: "ניצחון גדול והישג היסטורי"

נסראללה נאם אתמול מצויד עם מפה כדי להראות מה לבנון השיגה בהסכם הגבול הימי, הוא שב ואמר כי זהו ניצחון גדול והישג היסטורי ואמר למי שמבקרים בלבנון את ההסכם על כך שאינו מבוסס על קו 29 המרוחק יותר, שעליהם לפנות לממשלה כי חיזבאללה לא קשור לדיון הזה

נסראללה על הסכם הגז: "ניצחון גדול והישג היסטורי"
נסראללה מתרברב עם המפה צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאום לכבוד הסכם רישום הגבול הימי: "מדובר בהישג גדול והיסטורי ללבנון, לעם ולהתנגדות, חיזבאללה היה מחויב להגן על קו 29 מהשליטה הישראלית עליו". נסראללה התייחס לתומכי קו 29 בקרב תושבי לבנון ואמר "חיזבאללה לא חלק מהוויכוח הזה מהרגע שבו לבנון הגדירה את קו 23 כקו גבול".

עוד אמר נסראללה כי "האויב מנע מחברות הגז לבצע חיפושי גז בבלוקים שלנו, ישראל החשיבה את האזור הזה שלה". עוד אמר נסראללה: "קו 1 שהציע המתווך הקודם לקח חלק מהבלוקים שלנו. לכן החשבנו את השטח שבין קו 1 לקו 23 שטח כבוש ע"י מדינת הכיבוש והיה צורך לשחרר אותו. הבחירה הייתה ללכת למו"מ עקיף עם האויב", כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן חדשות'.

עוד אמר נסראללה שממשלת לפיד נאלצה לבחור - או להתעקש להוציא את הגז מכריש ולהוביל באופן בירור לעימות שיכול היה להתפתח למלחמה בין חיזבאללה וישראל ואולי מלחמה אזורית, או לבטל את הפקת הגז מכריש "וליצור השלכות קשות לישראל מבחינה כלכלית וביטחונית, במיוחד בצורך הבינלאומי שנוצר בגז".

נסראללה הוסיף כי "לפיד לא יכל לפתוח במלחמה וגם לא לבטל את הפקת הגז מכריש, ולכן האפשרות היחידה שניצבה מולו הייתה ללכת למו"מ העקיף". עוד אמר נסראללה: "לבנון התעקשה על קו 23 והשיגה אותה באופן מלא. כל הבלוקים הושגו במלואם, ללא תיקונים והחלפות. כל בלוק 8,9,10 שנרשמו ע"י לבנון הושגו. השגנו גם את שדה קאנא בחלקו שמדרום לקו 23, לבנון מנקודת כוח דרשה את כל שדה קאנא אפילו דרומית לקו 23 והשיגה אותו. אין התחייבות לבנונית לאויב לא בפיצוי ולא בכספים ולא בשום דבר. אם יש נושא בין האויב וחברות הגז - זה עניין שלהם".

מנהיג חיזבאללה, נסראללה, אמר בנאומו אתמול כי נותר שטח קטן של 2.5 ק"מ שגורלו לא הוכרע במו"מ (מתכוון לאזור של קו המצופים): "זה במים הטריטוריאליים של לבנון ומדובר בשטח כבוש מצד האויב ועל כן חובה על לבנון לפעול לשחררו". נסראללה גם הבהיר כי אין שום ערבויות ביטחוניות להסכם וכי ישראל מכירה במאזן ההרתעה מול חיזבאללה בכך שבכיריה אומרים שהערובה ליישום ההסכם הוא שללבנון תהיה אסדת גז ואז יהיה לה מה להפסיד.

רועי קייס דיווח ב'כאן חדשות', כי סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, התארח בערוץ MTV והסביר באמצעות מצגת מפות איך לבנון בעיניו השיגה את שלה בהסכם הגבול הימי עם ישראל: "כשהוכשטיין בא אלינו עם המפה הראשונה הוא אמר לנו 'אנחנו לא יכולים שתקבלו 100%. אנחנו רוצים לתת משהו לישראלים'. לא קיבלנו את זה".

אליאס בו סעב מספר כי בתחילת ספטמבר ישראל הציעה באמצעות המתווך הוכשטיין ללבנון הצעה חדשה שלפיה או שלבנון תוותר על חלק מבלוק שמונה או שהיא תקבל את כולו בתמורה לאזור קו המצופים. לבנון, לדבריו, התעקשה לקבל את כל בלוק שמונה ולא הסכימה לקבל את עניין קו המצופים לפני שתבין במה מדובר. "אמרתי להוכשטיין שקו 29 הוא עדיין אופציה, אם לא היה הסכם, הנשיא היה חותם על צו שקובע את קו 29 כקו רשמי". רועי קייס מציין, "למה זה מעניין? כי אם היה קורה, זה היה נותן לחיזבאללה לגיטימציה לבנונית רשמית לפגוע בכריש".

עמוס הוכשטיין לבנון חיזבאללה חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד