כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עוול נוראי

שוחרר מהכלא לאחר 38 שנים בשל טעות בזיהוי

גבר שוחרר מהכלא בקליפורניה לאחר שריצה 38 שנים. בדיקת די. אן. איי. גילתה כי האיש שטען לחפותו כל השנים, דובר אמת. "התפללתי שנים רבות שהיום הזה יבוא", אמר האיש. האסיר ששוחרר טען כל השנים כי הוא חף מפשע

שוחרר מהכלא לאחר 38 שנים בשל טעות בזיהוי
מוריס הייסטינגס צילום: צילום מסך

אדם ששהה יותר מ-38 שנים מאחורי סורג ובריח בגין אישום ברצח ב-1983 ואישום בגין שני ניסיונות רצח, שוחרר מכלא בקליפורניה לאחר שראיות DNA שלא נבדקו זמן רב הצביעו על אדם אחר שאשם ברצח, כך אמר התובע המחוזי של לוס אנג'לס. הרשעתו של מוריס הייסטינגס, בן 69, ומאסר עולם בוטלו במהלך דיון בבית המשפט ב-20 באוקטובר לבקשת התובעים ועורכי דינו מארגון זכויות אסירים בלוס אנג'לס.

"התפללתי שנים רבות שהיום הזה יבוא", אמר הייסטינגס במסיבת עיתונאים ביום שישי האחרון. "אני לא מצביע על אשם אני לא עומד כאן אדם מריר, אני רק רוצה ליהנות מהחיים שלי עכשיו כל עוד יש לי אותם". התובע המחוזי, ג'ורג' גאסקון, אמר בהצהרה: "מה שקרה למר הייסטינגס הוא עוול נוראי. מערכת המשפט אינה מושלמת, וכשנודע לנו על ראיות חדשות שגרמו לנו לאבד את האמון בהרשעה, מחובתנו לפעול במהירות".

הקורבן בתיק, רוברטה וידרמייר, נהרגה מירי בראש, כך אמרו הרשויות. גופתה נמצאה בתא המטען של רכבה בפרבר אינגלווד של לוס אנג'לס. הייסטינגס הואשם ברצח, ומשרד התובע המחוזי ביקש עונש מוות אך חבר המושבעים נקלע למבוי סתום. חבר מושבעים שני הרשיע אותו והוא נידון ב-1988 למאסר עולם ללא אפשרות שחרור. הייסטינגס שמר על חפותו מאז שנעצר.

ה-DNA הוכנס החודש למאגר מידע, והתאים לזה של אדם שהורשע בשנים האחרונות בחטיפה שבה הוכנסה קורבן לתא מטען של רכב, בדומה למקרה לפני 38 שנה, החשוד, ששמו לא פורסם, מת בכלא בשנת 2020.

שחרור מהכלא קליפורניה הרשעה ברצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד