כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעקבות אחוז החסימה

מכה נוספת: הרב שתמך בשקד יצביע לסמוטריץ'

בעוד היא ממשיכה בניסיונה לשכנע את המתבלטים, יו"ר 'הבית היהודי' מאבדת תמיכה רבנית - כשהרב יעקב מדן, מבכירי הרבנים במגזר, הודיע לתלמידיו כי הוא מסיר את התמיכה | בנוסף, הצהיר שיצביע למפלגת 'הציונות הדתית'

מכה נוספת: הרב שתמך בשקד יצביע לסמוטריץ'
הרב יעקב מדן צילום: פלאש 90 אורן נחשון

יומיים לבחירות: יו"ר 'הבית היהודי' איילת שקד שוב סופגת מכה כשדמות רבנית בכירה בציונות הדתית שהביעה בה תמיכה, קוראת לא להצביע לה. הרב יעקב מדן, מבכירי הרבנים במגזר הדתי-לאומי, אמר היום (ראשון) לתלמידיו כי יצביע למפלגת 'הציונות הדתית'.

הרב מדן, שנחשב לאחד מבכירי הרבנים בחוג הליברלי, הביע תמיכה לפני מספר שבועות בשקד. אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי הרב אמר לתלמידיו מישיבת הר עציון שהחליט להסיר את התמיכה.

הרב הסביר כי הוא עדיין תומך בקו של שקד, אך לאור העובדה שסיכויה לעבור את אחוז החסימה נמוכים, החליט שלא לתמוך בה ואף הודיע שיצביע למפלגה המתחרה, 'הציונות הדתית'.

הרב מדן מצטרף לרב אריה שטרן, רבה של ירושלים לשעבר, שאמר בסוף השבוע שעבר שלמרות שגם הוא תמך בשקד, הוא אינו קורא להצביע לה. "מצבה הנתון מביא אותנו לידי מחשבה שאין טעם לגשת לבחירות כאשר לא מובטח אחוז החסימה. כרגע זה לא מסתדר", אמר הרב.

בתוך כך, פחות מ-48 שעות לפתיחת הקלפיות ושקד עדיין מצהירה כי תרוץ עד הסוף, על אף שבסקרים האחרונים היא רחוקה מאחוז החסימה. לטענתה, בסקרים פנימיים היא מתחזקת ומתקרבת לעבר הכניסה לכנסת.

איילת שקד בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית יעקב מדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד