כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התיק נסגר

מעל אלף תלונות נגד המגיש שהשתלח בחרדים

במהלך השבוע שעבר הוגשו מעל אלף תלונות לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה נגד מגיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ שהשתלח במילים קשות נגד ציבור לומדי התורה. הנציב החליט לגנוז את תיק התלונה לאחר שהמגיש התנצל

מעל אלף תלונות נגד המגיש שהשתלח בחרדים
אייל ברקוביץ צילום: פלאש 90

לא פחות מאלף תלונות נשלחו בשבוע האחרון אל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נגד מגיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ, לאחר שהתבטא קשות נגד החרדים ובייחוד נגד לומדי התורה בתכניתו 'אופירה וברקו' ב'ערוץ 12' וכינה אותם "בטלנים, לא משלמים מיסים. קוראים בתורה כל היום ולא עושים צבא".

ביום חמישי פנה ארגון 'בצלמו' לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה בדרישה להשעות את אייל ברקוביץ ולהטיל עיצום כספי על חברת 'קשת 12'.

מאז, כך מדווח הארגון, כי מעל אלף תלונות הוגשו כשבין המתלוננים אף כאלה שאינם חרדים "אשר הזדעזעו מדברי הבלע הללו". בתחילת תכניתו האחרונה שלשום הבהיר ברקוביץ' כי התכוון לפלג קיצוני ולא לכלל הציבור החרדי. ובשל כך קבע נציב פניות הציבור דוד רגב כי דברי ההתנצלות של ברקוביץ מתקבלים וסגר את תיק התלונה.

עם זאת כותב השורות צפה ב"התנצלות" של ברקוביץ' בתכניתו שלשום ולעניות דעתו היא אינה מספקת, שכן הוא התנצל בפני אלה המשרתים והעובדים, אך המשיך לתקוף את "אלה שמתפללים ולומדים כל היום וחיים על חשבוננו". בנוסף טען המגיש כי מי שגרם לו להתקומם כך הוא יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף שלעג לדבריו להירצחם של החיילים בפיגועים ואמר בראיון לתקשורת כי "יותר קשה לשבת בישיבות מלשבת במוצבים" כלשון המגיש.

ברקוביץ. צילום: פלאש 90.

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' מסר בתגובה להתנצלות ולסגירת התיק: "מודה ועוזב ירוחם. אנחנו לא ניתן לאף שדרן להסית ולהכליל נגד הציבור החרדי בגזענות או כל הסתה. הציבור החרדי הינו ציבור איכותי ומגיע לו זכויות אדם כמו כל ציבור אחר. נמשיך להילחם למען זכויות האדם של אזרחי ישראל בכלל והציבור החרדי בפרט".

בפריים טיים: איש התקשורת השתלח בצורה מזעזעת במגזר החרדי

יו"ר 'יהדות התורה' יצחק גולדקנופף הגיב אז לדבריו של ברקוביץ שהגיע בגלל התבטאויותיו המזיקות בראיונות לתקשורת ואמר: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מדברי הבלע החמורים שהושמעו על ידי אייל ברקוביץ׳ בערוץ 12 כנגד הציבור החרדי. אלמלי הדברים נאמרו בעברית היה ניתן לחשוב שזהו קטע מערוץ תעמולה אנטישמי בחו"ל. אני קורא להנהלת הערוץ להתנער מההסתה הפרועה ולהשעות את המגיש עד שיחזור בו מהדברים. אין לי ספק שדבריו של המגיש הם השפעה ישירה של ההסתה הפרועה של ליברמן כנגד הציבור החרדי, התשובה שלנו תינתן בקלפי".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מסר אז בתגובה ואמר כי "אייל ברקוביץ' מנותק לחלוטין מהעם וחי בתוך בועה שיצרו כמה אנשי תקשורת. מעניין לדעת מתי היה הפעם האחרונה שפגש באדם חרדי, שהוא יודע איך החרדים חיים ומה הם עושים. לפני שהוא פוער את פיו נגד ציבור גדול בישראל, שילך ללמוד ולהכין שיעורי בית על מה שהוא מברבר. ילד בתלמוד תורה בכיתה א יודע בכל תחום יותר ממנו, וכדאי שיהיה לו קצת דרך ארץ כלפי הציבור החרדי".

נציב תלונות הציבור אייל ברקוביץ' הסתה נגד חרדים ערוץ 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד