ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"המחלה לא מכירה בגבולות"

תמרור אזהרה: החיידק גובה חיי אדם אצל השכנות מצפון

בסוריה ובלבנון מתמודדים בשבועות האחרונים עם התפרצות קשה של כולרה. מספר הנדבקים הולך ועולה – ובשיחה עם ערוץ ישראלי מזהיר רופא סורי שפועל לאיתור התחלואה, גם את המדינות מסביב. בישראל צרִיכים להיות מוטרדים

תמרור אזהרה: החיידק גובה חיי אדם אצל השכנות מצפון
ילדים מתבוססים בבוץ בסוריה צילום: כאן חדשות

ההתפשטות של הכולרה מעבר לגבול בסוריה ובלבנון צריכה להטריד את ישראל. רופא סורי, מוחמד סאלם, שמנסה לאתר את מוקדי התחלואה בצפון סוריה כדי לנסות לבלום את ההתפשטות, מספר לרועי קייס ב'כאן חדשות' על המאבק בנגיף.

מעל עשר שנים של מלחמה, רעב, עוני, נגיף הקורונה, ובחלקים נרחבים של המדינה, תשתית הרסנית: כעת, סוריה עומדת בפני הקטסטרופה הבאה שלה. הכולרה שהתפשטה במהירות על פני צפון מזרח וצפון מערב המדינה, ופוגעת במיוחד באזורים המקיפים את חלאב, אידליב ואל-חסכה.

ההתפרצות הראשונה של כולרה בסוריה נרשמה ב-10 בספטמבר. לפי ארגון הסיוע Caritas International, יותר מ-20,000 מקרים תועדו מאז, ושיעורי ההדבקה מטפסים, יותר מ-60 בני אדם כבר מתו.

האיום של התפשטות הכולרה על פני כל סוריה ואפילו למדינות שכנות הוא אמיתי וכבד. סמוך לגבול לבנון לסוריה כבר נרשמו מאות מקרים. מקרים נוספים נרשמו גם בעיראק. כולרה היא דלקת חריפה שנגרמת על ידי חיידקי כולרה וגורמת לשלשולים חמורים, הקאות והתייבשות. הזיהום מתרחש לרוב באמצעות מי שתייה מזוהמים. "המחלה מדבקת מאוד ויכולה להתפתח במהירות למגיפה", כך אמרה לוצ'יה רינגטו מרופאים ללא גבולות (MSF) בראיון לתאגיד השידור הגרמני DW. רינגטו הוא יועצת רפואית של הארגון בסוריה.

ארגון הסיוע לילדים יוניצף מטעם האו"ם, מעריך ששני שליש ממתקני המים במדינה, מחצית מתחנות השאיבה ושליש ממגדלי המים שלה נפגעו ממלחמת האזרחים בסוריה. בערים רבות חסרות גם מערכות ביוב מתפקדות. כל מי השפכים בעצם זורמים ישר לתוך נהר הפרת שמשם תושבים שואבים מים.

סוריה ארגון הבריאות העולמי כולרה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד