כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מבקשת נשק

אוקראינה רוצה שממשל ביידן יגביר את הלחץ על ישראל

אוקראינה אומרת שעזרתה של איראן לרוסיה צריכה לדחוף את ישראל מעמדה ניטרלית למסייעת בפועל לאוקראינה. "האמריקנים הם המדינה היחידה שישראל מקשיבה לה", אמר שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק, וביקש מארה"ב ללחוץ על ישראל לסייע בציוד צבאי

אוקראינה רוצה שממשל ביידן יגביר את הלחץ על ישראל
מערכת טילים אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

גורמים אוקראינים אומרים כי הסיוע של איראן לרוסיה בזמן מלחמה, צריך לשכנע את ישראל לנטוש את עמדתה של מניעת סיוע צבאי לקייב. אוקראינה גם רוצה שממשל ביידן יגביר את הלחץ על ישראל, אשר גינתה את פלישת רוסיה לאוקראינה, והעניקה תמיכה הומניטרית לאוקראינה, אך נמנעה מלסייע בנשק.

גורמים רשמיים בקייב מקווים כי אספקת מל"טים מתאבדים של טהראן לרוסיה תוביל לשינוי בעמדה של ישראל. הם לוחצים במיוחד לעזרה ישראלית בהגנה אווירית שתספק הגנה מפני המל"טים האיראניים. והם מבהירים שממשל ביידן צריך למלא תפקיד במסע הלחץ על ישראל. "האמריקנים הם המדינה היחידה שישראל מקשיבה לה", אמר שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק בשיחת טלפון עם אתר The Hill האמריקאי.

קורנייצ'וק אמר כי היחסים עם ישראל התקדמו בשבועות האחרונים "בכמה נושאים טכניים הקשורים להגנה", כולל מערכת התרעה מתקדמת שתסייע להתריע בפני אזרחים מפני התקפות טילים מהרוסים. "זו התפתחות חיובית, ואנחנו מצפים ליותר מישראל כמובן" אמר.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקש לשכנע עוד יותר את ישראל על ידי העלאת האפשרות שרוסיה תסייע לאיראן בתוכנית הגרעין שלה. הבית הלבן סירב להגיב על כך, אך אמר כי הוא עדיין מחויב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. "אנחנו יודעים שרוסיה ואיראן מתקרבות זו לזו, אין לי עם מה לדבר ביחס לרוסיה המספקת תמיכה מוחשית לאיראן או לתוכנית הגרעין שלה", אמר דובר הביטחון הלאומי ג'ון קירבי לאתר The Hill.

השגריר קורנייצ'וק נפגש עם שגריר ארה"ב בישראל טום נידס מדי שבוע ומתייחס לשגריר האמריקני כאל "נשק סודי" בקמפיין שלו לשכנע את הישראלים לשנות כיוון ולספק תמיכה צבאית ואווירית לאוקראינה. "אני צוחק, אבל אני קורא לו הנשק הסודי שלנו. אנחנו דנים באמצעי תמיכה שונים, ושוב, אנחנו צריכים לשנות את המגמה המרכזית הזו שתהפוך את עמדתה של ישראל, ותקיים איתנו יותר שיתוף פעולה טכני צבאי".

מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר אוקראינה ממשל אמריקני ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד