כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לא אהבו את הדיווחים

משמרות המהפכה קברו בחשאי את גופתו של העיתונאי

ארגון הביון של משמרות המהפכה של איראן קבר בחשאי את גופתו של עיתונאי איראני גולה, שמת מחוץ לאיראן, וארון הקבורה שלו נשלח לאיראן לקבורה משפחתית. הוא מת בגרמניה ב-17 באוקטובר וגופתו הוחזרה לאיראן לקבורה ב-25 באוקטובר

משמרות המהפכה קברו בחשאי את גופתו של העיתונאי
העיתונאי האיראני המנוח, רזא חקיקאטנג'אד צילום: Iran international

ערוץ הטלוויזיה Iran International מדווח, כי ארגון הביון של משמרות המהפכה של איראן קבר בחשאי את גופתו של עיתונאי איראני גולה שמת מחוץ לאיראן. רזא חקיקאטנג'אד נקבר באזור מרוחק מעיר הולדתו בדרום מחוז פארס ללא אישור משפחתו. הסיבה לקבורה הסודית ללא כל טקס הלוויה אינה ברורה מאחר והוא לא היה חבר בשום קבוצת אופוזיציה.

ההסבר היחיד יכול להיות ניסיון נקמה של משמרות המהפכה שכן הוא היה אנליסט בכיר שחשף את הסתירות והחולשות של המשטר. משמרות המהפכה נטלו את גופתו של חקיקאטנג'אד לאחר שהגיע ארונו לאיראן, ומנעו את קבורתו בעיר הולדתו שיראז. בהודעת וידאו שפורסמה ברשתות החברתיות, אמו הקשישה של העיתונאי המנוח התחננה בפני הרשויות לתת לה לראות ולקבור את בנה בן 45, שמת בברלין לאחר שישה חודשים של מאבק במחלת הסרטן. הוא מת ב-17 באוקטובר וגופתו הוחזרה לאיראן לקבורה ב-25 באוקטובר.

הוא עבד עבור רדיו פרדה, תחנה פרסית הממומנת על ידי הקונגרס האמריקני. משפחתו ערכה סידורים לקבורה בבית עלמין בשיראז וקיבלה את כל האישורים הרלוונטיים, אך לטענת קרוביו וחבריו, כוחות הביטחון לחצו על המשפחה להסכים לקבורתו בבית עלמין מחוץ לעיר. חטיפת גופתו גררה תגובות רבות בציבור, הגולשים טענו שהרפובליקה האסלאמית אפילו חוששת מגופתו.

איראן גרמניה משמרות המהפכה עיתונאי איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד