כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"הממשלה מנצלת את הדקות האחרונות"

ההתנכלות נמשכת: צה"ל הרס את העירוב של ישיבת חומש

הערוב של ישיבת חומש נהרס בידי צה"ל מספר פעמים בימים האחרונים. במוצ"ש חיילים המוצבים ביישוב הרסו שוב את העירוב לעיני תלמידי הישיבה. מנכ"ל הישיבה, שמואל וונדי: "הממשלה מנצלת את הדקות האחרונות להתנכל לחומש"

ההתנכלות נמשכת: צה"ל הרס את העירוב של ישיבת חומש
ההתנכלות לישיבת חומש צילום: ישיבת חומש

נמשכת ההתנכלות לישיבת חומש ותלמידיה. בימים האחרונים הרסו כוחות צה"ל במספר הזדמנויות את הערוב של היישוב וישיבת חומש. במוצ"ש הרס שוב כוח צה"ל את העירוב וזאת לעיני תלמידי הישיבה שמחו בפני החיילים על ההרס.

ההרס אמש (ראשון) מגיע לאחר שביום שישי האחרון שעות בודדות לפני השבת, גילו תלמידי הישיבה כי העירוב הופל ונהרס. התלמידים תיקנו את העירוב לפני כניסת השבת, אך כאמור, במוצאי השבת הבחינו תלמידי הישיבה בג'יפ צבאי אשר הורס את העירוב פעם נוספת. התלמידים מחו בפני החיילים וביקשו מהם לחדול ממעשיהם אך החיילים המשיכו להרוס את העירוב ורק לאחר מכן נסעו מהמקום.

שמואל וונדי, מנכ"ל הישיבה מסר בתגובה לאירוע: "מדובר בהתנכלות מבישה, הממשלה מנצלת את דקותיה האחרונות להתנכל לחומש, זו ממש אובססיה. הטרור משתולל, יהודים נרצחים, ואת השר וראשי מערכת הביטחון מעניין חוט של עירוב בחומש. בושה.  ב"ה העם בוחר בחומש, התמיכה בחומש אדירה, ולחומש יש רוב בכנסת ובע"ה בקרוב העוול יתוקן ויבוטח החוק המיותר וחומש ויישובי צפון השומרון יפרחו", אמר וונדי.

נזכיר כי, בשבועות האחרונים חתמו בכירי המפלגות, חברי הכנסת ואישי ציבור רבים על 'אמנת חומש' הקוראת לביטול חוק ההתנתקות. בין השאר חתמו על האמנה חברי הכנסת: ניר ברקת, יולי אדלשטיין, אלי כהן, יואב גלנט, יו"ר ש"ס אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, שמחה רוטמן, אורית סטרוק, משה אבוטבול, אבי מעוז, השרה איילת שקד ועוד. כמו כן, חתמו על האמנה חברי רשימת הליכוד בועז ביסמוט וחנוך מילביצקי, חברת רשימת הציונות הדתית לימור סון – אלמנתו של שולי הר מלך הי"ד שהיה מראשי גרעין חומש, ראש מועצת שומרון יוסי דגן והוריו של יהודה דימנטמן הי"ד, תלמיד ישיבת חומש שנרצח סמוך לישיבה לפני כשנה.

באמנה נכתב כי "השומרון הוא ערש מולדתו ההיסטורית של מדינת ישראל. בשנת תשס"ה (2005) הוחרב צפון השומרון, נותק העם ממולדתו ונהפך חבל הארץ שבין שכם לעפולה למאורת טרור. היום ברור לכולם שההתנקות היא עוול שחייבים לתקן. אנו מתחייבים לתיקון העוול, לביטול חוק ההתנקות והחלת מדיניות של חידוש ההתיישבות בחומש ובצפון השומרון".

חומש ישיבת חומש עירוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד