כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהפך בדימוי עצמי

אוכלים ומרזים: האנשים שפיצחו את שיטת הירידה במשקל

שני אנשים בעלי משקל רב, חוו מהפך בחייהם אחרי אין ספור ניסיונות כושלים • כך הם עברו מדימוי עצמי נמוך ואפילו קושי פיזי לשרוך שרוכים לגזרת גוף חדשה ומחמיאה - כל זאת ללא מאמץ ובלי התנזרות מיותרת ממאכלים

אוכלים ומרזים: האנשים שפיצחו את שיטת הירידה במשקל
שמירת משקל צילום: FREEPIK

מעבר לסכנה בריאותית מיידית, שומן מביא עמו מנעד רגשות שליליים עבור בעלי המשקל ואף דימוי עצמי נמוך, כפי שתיווכחו במקרים שלפניכם.

לירידה במשקל ללא מאמץ לחצו כאן>>>

יפית (שם בדוי), הגיעה לתקופת ה'שידוכים' ולמרות הפצרות אמה, היא סירבה לשמוע הצעות. "רציתי להרגיש טוב עם עצמי, לא להתבייש באיך שאני נראית ולא לחוש ברגשי נחיתות כל הדרך לפגישה", משתפת אותנו משתפת אותנו. "לא הרגשתי מספיק שלמה עם עצמי בשביל לצאת למהלך הכי משמעותי בחיים שלי".

יפית מציינת כי השידוכים היוו עבורה אך ורק טריגר לנושא שהטריד אותה כבר שנים. "בתור שמנה, חוויתי תמיד חוסר ביטחון עצמי ודימוי עצמי נמוך. כל מבט במראה מלווה באיזשהו חשש מסוים".

יפית מדברת בשטף, אולם נעצרת לרגע כדי לחדד נקודה חשובה. "כמובן שאני משתפת את הדברים לא מתוך חינוך או משהו כזה. כל אחת יכולה לבחור בדרך החיים שלה וישנן כאלה שחשות בנוח עם משקלן ואני לגמרי בעד. אני בסך הכל מעבירה את החוויה האישית שלי".

בדומה לרבים, גם מאחורי הסיפור האישי שלה עומדות לא מעט ניסיונות דיאטה שלא צלחו. "תמיד הייתי בטוחה שזו מן גזירה כזאת שאי אפשר להתמודד איתה. אחרי כל כך הרבה ניסיונות כושלים, לא פעם הרמתי ידיים".

המפנה הגדול הגיע כאשר ביקרה בביתה של חברתה וגילתה כי אמה שהייתה שמנה בעברה, רזתה באופן מעורר השתאות. לאחר בירור מולה גילתה כי הצליחה לעשות זאת בזכות שיטת 'סלימפיט' שהפכה למוכרת בבתים רבים בישראל ומצליחה לחולל פלאים בקרב בעלי היסטוריה עגומה של שומן ועודף משקל וממש לשכתב אותה מחדש….

"זאת נשמעה לי תוכנית הכי הגיונית עבור אלו שרוצים לרדת במשקל. לא עוד 'דיאטות כאסח', אלא ירידה במשקל בהתאמה וליווי אישיים, כי לכל אחד יש את החולשות שלו וההרגלים שלו ואין כמו מאמנת שעובדת איתך צמוד לאורך כל הדרך".

התזמון היה מושלם מבחינתה. "הייתה זאת תקופת אחרי החגים ואמרתי לעצמי שזאת הזדמנות מצוינת להתחיל לרדת במשקל, כשהיעד מבחינתי היה להגיע עד פסח לגזרה נורמלית".

להפתעתה לא רק שעמדה ביעד, אלא אף הקדימה אותו משמעותית. "המאמנת המדהימה הלכה איתי צעד אחרי צעד, זיהתה את הכשלים בהרגלי האכילה שלי וכך בנתה לי סדר יום מזין וטעים, בלי לוותר על הפינוקים שהייתי רגילה אליהם ויחד עם זאת ירדתי במשקל, שבוע אחרי שבוע, כך שתוך חודשים ספורים ראיתי את התוצאות", משתפת בהתלהבות. "אמרתי לאמא שלי המופתעת שאני מוכנה ובשלה לתקופת השידוכים מהר מהצפוי"...

מקרה דומה חווה אליקים, אך הוא בחר להתמקד בעיקר בקשיים הגופניים שליוו אותו עם המשקל החריג. "הייתי שמן מאוד", משתף בגילוי לב. "עברתי את ה-110 קילו והרגשתי איך כל תנועה הכי פשוטה הופכת אצלי למסורבלת. בעבר הייתי משתתף במשחקי ה'חמש אבנים' של הילדים שלי, אבל באותה תקופה לא רק שלא הצלחתי בזה, אלא גם הפעולות הכי פשוטות כמו קימה מהכיסא ושריכת שרוכים הפכו למשימות מורכבות ביותר. הרגשתי ממש כמו שק תפוחי אדמה כבד שלא מצליח לזוז", משתף חצי בצחוק חצי בעצב.

המפנה בחייו החל באופן מפתיע עת הוא עלעל בעיתון השבועי לו הוא מנוי. "מלכתחילה הייתי סקפטי בקשר לדיאטות, ראיתי מסביבי אנשים שנלחמים במשקל ובסוף קורסים, אבל בשעה שקראתי על סלימפיט היה נשמע שהשיטה הזאת מעניקה משהו אחר".

ממה הבנת את זה?

"הם נגעו שם בדיוק בנקודות הבעייתיות של הדיאטה. מכיוון שדיאטה היא כמו מבצע בחנות", ממשיך אליקים לתאר על פי עולם הדימויים העשיר שלו.  "במבצע ניתנת לך האפשרות לרכוש כמה ימים מוצרים בזול, אולם בסופו של המבצע אתה משלם ביוקר. כך גם בסופה של הדיאטה, אתה משלם מאוד ביוקר. משלם בבריאות שלך, בנראות שלך ובהתנהלות היומיומית שלך".

"המאמן דרבן אותי ועקב מקרוב אחר התוכנית האישית שלי. הוא שינה ושיפר אותה כפי הצורך וכך עליתי על המסלול הנכון".

אליקים מסרב לציין את משקלו המדויק ומציין ברמיזה. "אני עדיין בתהליך הירידה, אבל בוא נגיד שאני שואף להגיע ל-85 קילו והמרחק הוא לא כל כך רב".

"אני מכיר רבים מסביבי שמחפשים את הנוסחה לרדת במשקל ואני קורא להם מכאן - קודם כל תחדלו מלעשות דיאטות שלא באמת עוזרות לכם ושנית, תצטרפו לשיטה הייחודית של סלימפיט. זה פשוט, זה קל וזה עובד".

לירידה במשקל ללא מאמץ לחצו כאן>>>

סלימפיט דיאטה משקל עודף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד