י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שוחרר בתנאים מגבילים

הותר לפרסום: מנכ"ל החברה החרדי נחקר, אלו החשדות

כשבוע וחצי לאחר שנחקר ברשות לניירות ערך, הותר לפרסום כי מנכ"ל קבוצת ההשקעות 'בסדנו', אלי גרוס, חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון | גרוס שוחרר בתנאים מגבילים ונאסר עליו לצאת מהארץ | גרוס מכחיש החשדות: "יש לנו שם מצוין"

הותר לפרסום: מנכ"ל החברה החרדי נחקר, אלו החשדות
משרדי הרשות לניירות ערך צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרשות לניירות ערך חקרה לפניי כשבוע וחצי את מנכ"ל קבוצת ההשקעות 'בסדנו', אלי גרוס. ברשות מייחסים לגרוס עבירות של הצעה ומכירה ללא תשקיף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. בתום דיון שנערך בבית המשפט, שוחרר גרוס בתנאים מגבילים תוך הפקדת ערבויות כספיות. כמו כן, נאסר על גרוס לצאת מהארץ וליצור קשר עם המעורבים בפרשה. בית המשפט נעתר לבקשת עורך דינו של גרוס והטיל צו איסור פרסום על הפרטים למשך מספר ימים.

לפי הרשות לניירות ערך, גרוס משמש כיו"ר ומנכ"ל הקבוצה, אשר מונה עשרות חברות ושותפויות שונות שמגייסות כספים למטרת השקעות בחברות סטארט-אפ ונדל"ן.

על פי החשדות שהוגשו לבית משפט השלום בתל אביב, מאז 2019 "פעל גרוס באמצעות הקבוצה להציע ולמכור לציבור המשקיעים ניירות ערך, תוך שגייס ממאות משקיעים סכומי כסף המסתכמים בעשרות מיליוני שקלים וכל זאת שלא על פי תשקיף כמתחייב מהוראות חוק ניירות ערך". עוד נטען כי "גיוס הכספים האמור נעשה, על פי החשד, תוך הטעיית המשקיעים והצגת מצגי שווא באשר לשימוש בכספים ותוך העברת כספי המשקיעים שלא לטובת ההשקעה המובטחת".

בבקשה לשחרר את גרוס בתנאים מגבילים, טענו ברשות לניירות ערך כי במהלך החקירה התגלו ממצאים המחזקים את החשדות בנוגע למעורבותו של גרוס בביצוע העבירות. עוד עולה מהבקשה כי מעורבים נוספים נחקרו.

גרוס מצדו טען בבית המשפט כי מדובר בחשדות שווא, וכי כל פעילויות הקבוצה נעשו כדין. "חקרו אותי במשך 3 שעות על המבנה, אבל לא הגיעו למהות - מה חושבים שלא בסדר", אמר גרוס במהלך הדיון. "אני בניתי את העסק הזה ב-10 שנים היום אני כבר במקום שונה לחלוטין, יש לנו שם מצוין, אנשים אוהבים אותנו והפרסום עלול לגרום לנו נזק בלתי הפיך".

"אמרתי לחוקרת שישבתי מולה בואי אני אסביר לך, והפסקנו", המשיך גרוס. "אתם רוצים לחקור אותי? - תחקרו אותי, אני אבוא. במכתבים הקודמים שלהם מצאתי להם 13 טעויות".

עו"ד מאור ברדיצ'בסקי, פרקליטו של מנכ"ל 'בסדנו', אמר בדיון כי "יש טענות הגנה משמעותיות". לדבריו, "יכול להיות שעוד שבועיים יסתבר שאין ממש בחשדות ובינתיים יקרה הרס חיים גם של החשוד ועשוי להוביל גם לנזק למשקיעים".

מקבוצת ההשקעות 'בסדנו' נמסר: "בימים האחרונים נחקרות פעולות מסוימות של חלק מחברות הקבוצה על ידי הרשות לניירות ערך. החברות משתפות פעולה באופן מלא עם הרשות וסיפקו את כל החומרים המבוקשים. הקבוצה מדגישה כי היא פועלת מאז היווסדה בשקיפות מלאה וכל פעולותיה מבוצעות ביושרה ובהגינות מרביים. יש לנו תשובות מצוינות לרשות בכל נושא שעלה על ידה. המשקיעים שלנו בטוחים והשקעותיהם ימשיכו להשיא ערך בעזרת ה'". עוד אמרו בקבוצה כי הם סומכים את ידיהם על הרשות לניירות ערך ובטוחים שאין בכוונתה ליצור תקדים על גבה של החברה, כתוצאה מפרשנות משפטית שונה לחלק מהפעולות שביצעה החברה ואשר גובו בחוות דעת משפטיות.

בקבוצה מציינים כי כל המידע שהמשקיעים ביקשו בטרם ההשקעה ותוך כדי ההשקעה נמסר באופן מפורט. "קבוצת ההשקעות בסדנו הינה מקבץ חברות ישראליות ואמריקאיות, המגייסות כספים ומשקיעות בעסקים אלטרנטיביים שונים ובכללם בחברות סטרטאפ ישראליות מבטיחות. הקבוצה הינה בית להשקעות כשרות ואתיות ומשרתת את הציבור החרדי בישראל ובארה"ב, והיא השקיעה עד היום מאות מיליוני שקלים בעשרות מיזמים. אנו גאים להוות גשר בין הציבור החרדי בישראל ובארה"ב ובין החדשנות הישראלית", אומרים בבסדנו . "נמשיך לפעול באחריות, בשקיפות, בחוכמה ועם סיעתא דשמיא כדי להשיא את התשואה המיטבית עבור המשקיעים ולהשקיע בחברות ישראליות מעולות מההייטק הישראלי".

 

 

בסדנו חקירה השקעות הרשות לניירות ערך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!