כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הנשיא האוקראיני "חפר"

ביידן איבד את העשתונות בשיחה עם זלנסקי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן איבד עשתונות כאשר הנשיא האוקראיני ביקש סיוע נוסף בשית טלפון ביניהם ביוני האחרון. ביידן בקושי סיים לספר לזלנסקי שזה עתה העניק אור ירוק נוסף של מיליארד דולר בסיוע צבאי, והנשיא האוקראיני ביקש שוב רשימה שלמה של דברים שהוא צריך

ביידן איבד את העשתונות בשיחה עם זלנסקי
ולודימיר זלנסקי בבית הלבן צילום: מתוך חשבונו של זלנסקי

זה הפך לשגרה מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה: הנשיא ג'ו ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מדברים בטלפון בכל פעם שארצות הברית מכריזה על חבילה חדשה של סיוע צבאי לקייב. אבל שיחת טלפון בין שני המנהיגים ביוני האחרון התנהלה אחרת מקודמותיה, כך לפי ארבעה אנשים שמכירים את פרטי השיחה.

ביידן בקושי סיים לספר לזלנסקי כי הוא העניק אור ירוק נוסף של מיליארד דולר בסיוע צבאי אמריקאי לאוקראינה, ואז זלנסקי התחיל למנות את כל העזרה הנוספת שהוא צריך ולא קיבל. ביידן איבד את העשתונות, כך אמרו האנשים שמכירים את השיחה שהייתה. "העם האמריקני היה די נדיב, והממשל שלו והצבא האמריקני עבדו קשה כדי לעזור לאוקראינה", הוא אמר, ביידן הרים את קולו, ואמר כי זלנסקי יכול להראות קצת יותר הכרת תודה, כך דווחה התקשורת בארה"ב.

גורמים רשמיים בממשל אמרו כי מערכת היחסים של ביידן וזלנסקי רק השתפרה מאז שיחת הטלפון של יוני, שלאחריה הקריא זלנסקי הצהרה המשבחת את ארה"ב על הסיוע הנדיב שלה. אבל ההתנגשות משקפת את המודעות המוקדמת של ביידן לכך שהתמיכה של הקונגרס והציבור בשליחת מיליארדי דולרים לאוקראינה עלולה להתחיל לדעוך. דובר המועצה לביטחון לאומי סירב להגיב על הדיווח, גם דוברו של זלנסקי לא הגיב.

ולדימיר זלנסקי ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד