כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"היקף חסר תקדים"

יממה לבחירות: צווי הריסה כנגד בתים בהתיישבות

כוחות משטרה ופקחי מנהל אזרחי פשטו לפני כשלוש שעות על הישוב כוכב השחר בבנימין, והחלו במבצע אכיפה חסר תקדים כנגד בתים בשכונות ובגבעות מסביב לישוב, כשהם מטילים צווי הריסה ואכיפה על יותר מ-20 מבנים, ביניהם בתי משפחות מאוכלסים | "פרומו מפחיד למה שעלול לקרות כאן לאחר הבחירות"

יממה לבחירות: צווי הריסה כנגד בתים בהתיישבות
כוחות מג"ב צילום: באדיבות המצלם

יממה לבחירות: פקחי המנהל האזרחי מלווים בכוחות מג"ב פשטו בשעות הצהרים על הישוב כוכב השחר בבנימין, והחלו במבצע אכיפה בהיקף חסר תקדים כנגד בתים בשכונת מעלה שלמה, ובגבעות אעירה שחר וקול דודי הסמוכות לישוב.

במסגרת המבצע הטילו פקחי המנהל צווי הריסה ואכיפה על למעלה מ-20 מבנים בשכונות הללו, ביניהם בתי משפחות מאוכלסים.

חלק מהצווים שהוטלו היו "צווי סילוק מבנה" שחוקקו בכנסת לפני מספר שנים, ומאפשרים למנהל האזרחי לבצע הרס כבר ארבעה ימים לאחר הטלת הצו.
בהתיישבות אומרים כי שימוש בצווים מסוג זה מצביע בדרך כלל על כוונת מערכת הביטחון לבצע הרס בטווח הזמן המיידי.

בגבעת אעירה שחר הגיבו הערב להטלת הצווים, ואמרו כי "מדובר בהיקף חסר תקדים של הטלת צווי הריסה ביום אחד שלא נראה כמוהו בשנים האחרונות".

בגבעה הוסיפו והתריעו, כי "הטלת הצווים הללו שמלמדת על כוונת מערכת הביטחון לבצע הרס נרחב, היא רק פרומו ופעמון אזהרה מהדהד למה שעלול להתרחש בהתיישבות באם חלילה יישאר שר הביטחון גנץ בתפקידו גם לאחר הבחירות".

"אנו קוראים לראשי הימין להצהיר עוד היום לפני הבחירות, כי בממשלה הבאה יפעלו בכל כולם לשנות ולתקן את מדיניות ההרס שהותיר גנץ, ולא יאפשרו בשום מחיר הרס נוסף בהתיישבות היהודית", הוסיפו בגבעה.

צו הריסה הריסת מבנים התיישבות המנהל האזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד