כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תמיכה חזקה

צפו: המועמד לתפקיד המושל קיבל טלית במתנה

המועמד הרפובליקני לתפקיד המושל בניו יורק, קיבל מראשי הקהילות החסידיות בוויליאמסבורג טלית חדשה עם נרתיק מיוחד, עם שמו היהודי עליו במהלך ביקור בוויליאמסבורג. זלדין קרא לכל היהודים לצאת להצביע בשבילו והבטיח להגן על חופש הדת

צפו: המועמד לתפקיד המושל קיבל טלית במתנה
לי זלדין מקבל את הטלית צילום: Yeshiva world news

המועמד הרפובליקני לתפקיד המושל בניו יורק שמתמודד נגד המושלת הנוכחית קתי הוצ'ול הדמוקרטית, קיבל מראשי הקהילות החסידיות בוויליאמסבורג טלית חדשה עם נרתיק מיוחד, עם שמו היהודי עליו במהלך ביקור בוויליאמסבורג. זלדין קיבל את המתנה מחוץ לבית כנסת ויז'ניץ.

הוא נשא נאום נלהב על החשיבות של הצבעה בשבילו לתפקיד המושל, בבחירות ב-8 לנובמבר."בימים הבאים, תעשו כל שביכולתכם, בכל מקום ואל תקחו שום דבר כמובן מאליו", אמר זלדין, "בואו נצא להציל את העיר הזאת, בואו נצא להציל את המדינה הזו, כדי שנוכל ללכת ברחובות שלנו, נוכל לנסוע ברכבת התחתית שלנו, נוכל לקיים את הדת שלנו, הכל בחופש ובבטיחות ועם חינוך ילדינו בלי שנותקף על כך".

לגבי התמיכה בו מצד הקהילות היהודיות אמר, "אנחנו מרגישים נהדר עם התמיכה שמגיעה מהקהילה היהודית האורתודוקסית, מהקהילה החסידית, זה הגיע מברוקלין, מחוז רוקלנד, קרית יואל שנמצא במחוז אורנג', הרבה מהאנשים האלה תומכים בנו מנהיגים מאוד משפיעים תומכים בנו".

בנוסף המועמד לי זלדין, קיבל תמיכה גדולה מאוד, כאשר ארגון הקהילות היהודיות המשפיעות של פלטבוש (FJCC) נתן את תמיכתו מאחורי מסע הבחירות של הרפובליקני.

האישור נעשה רשמי בפגישה בפלטבוש בין נציג זלדין, לרבנים, מנהיגי FJCC וחברי קהילה ופעילים בהם הרב אברהם פרוכטנדלר, נשיא ישיבת חיים ברלין ואחרים, חלק מהם נמנעו עד כה מלהיכנס לשדה הקוצני של תמיכה פוליטית, המפגש התקיים בביתו של הגאון רבי ישראל רייזמן שליט"א ראש ישיבת תורה ודעת. ה-FJCC מייצג יותר מ-200 בית ספר וישיבות, מאות בעלי עסקים מקומיים ועשרות אלפי תושבים מקומיים, כך דווח אתר Yeshiva world news.

התמיכה בזלדין, נובעת במידה רבה מסירובה של המושלת קתי הוצ'ול להבהיר את עמדתה לגבי הישיבות המותקפות על ידי מועצת העיר ניו יורק, והדרישה מהבחורים ללמוד לימודי ליבה. לשם השוואה, זלדין ביקר במספר רב של ישיבות ברחבי המדינה, ובמהלכם הביע שוב ושוב תמיכה בלתי מעורערת בחינוך ישיבתי, ויצא נגד תקנות חדשות של "השוויון המהותי" המאיימות לפגוע ביכולתן של הישיבות לתת חינוך חרדי.

 

לי זלדין מושל ניו יורק קהילות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד