כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דו"ח מזעזע

צבא סוריה שרף גופות כדי להסתיר את זהות הקורבנות

'המרכז הסורי לצדק ואחריות', השוכן בוושינגטון, האשים את המשטר הסורי בשריפת גופות בתוך בורות ענק כדי להפוך את הגופות לבלתי ניתנות לזיהוי, אולי במאמץ להשמיד ראיות לפשעיהם. באחד הסרטונים נראה קצין מצלם את פני ההרוגים, קצין אחר שופך בנזין על הפנים והידיים, ואז בועט בגופות לבור ומצית אותן

צבא סוריה שרף גופות כדי להסתיר את זהות הקורבנות
קוברים גופות צילום: באדיבות המצלם

ארגון זכויות אדם בוושינגטון האשים את כוחות ממשלת סוריה ביום שני בשריפת גופות בתוך בורות ענק במאמץ להפוך את הגופות לבלתי ניתנות לזיהוי, בשורה של האשמות בפשעי מלחמה של דמשק. "זה עשוי לשקף נוהג רחב יותר של ממשלת סוריה להשמיד ראיות לפשעיהם ולשלול ממשפחות הקורבנות שלהם את זכותם לדעת את גורל יקיריהם או לקבל את שרידיהם", מסר המרכז הסורי לצדק ואחריות.

תחילת הפעילות נגד אזרחים בסוריה ב-2011, החלה בדיכוי האכזרי של המשטר של מפגינים שלווים ברובם, הרשויות בסוריה ביצעו עינויים עד מוות של עצורים, והוצאות להורג ללא משפט. הארגון הלא ממשלתי ניתח סרטונים משנת 2012 ו-2013 שהראו גופות שרופות שהועברו לקברי אחים במחוז דרעא הדרומי, והצליב אותן עם תמונות לוויין שעוקבות אחר המשאיות שהובילו את הגופות.

ארבעה סרטונים מראים גברים חמושים מעבירים לפחות 15 גופות. הם תיעדו את זהותם, השליכו אותם לבור, ואז שפכו בנזין והציתו אותם. באחד הסרטונים נראה קצין מצלם את פני ההרוגים, קצין אחר שופך בנזין על הפנים והידיים, ואז בועט בגופות לבור ומצית אותן.

"התהליך חזר על עצמו עבור כל גופה באותו סדר בדיוק, מה שמצביע על האופי השיטתי של המעשה ומצביע על כך שאולי זו לא הפעם היחידה שקבוצת פקידים זו ביצעה מבצע כזה" נמסר מהארגון. הארגון מאמין כי 15 הגופות שייכות לאזרחים ולעריקים מהצבא שנורו למוות על ידי כוחות המשטר במהלך פשיטה על בתים בדרעא בדצמבר 2012.

המרכז השיג את קטעי הווידאו מפעיל שסיפר כי קיבל אותם מקבוצת אופוזיציה שארבה והרגה את החיילים ששרפו את הגופות. דיווחים שפורסמו ב'גארדיאן' וב-New Lines Magazine באפריל האחרון, חשפו כי כוחות המשטר הרגו עשרות אנשים בפרבר אל-תדמון בדמשק ב-2013.

הדו"ח של ה'גארדיאן' כלל צילומים של חייל סורי מורה לאזרחים מכוסי עיניים כשידיהם קשורות לרוץ. ברגע שהם רצים, הופיעו חיילים שירו לעברם כדורים רבים והם נפלו לבור, 41 גברים נהרגו וגופותיהם הוצתו מאוחר יותר.

סוריה מלחמת אזרחים הרוגים ופצועים שריפת גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד