ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בכינוס ההתעוררות

המשגיח שאל את היתום הקטן: "תרצה להיות עשיר או תלמיד חכם?"

צפו בתשובה שעונה הילד בן השש, בכינוס ההתעוררות שנערך לרגל סיום ימי ה'שבעה' אחר אביו הרב יעקב ורשואר • הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל מתרגש ומשוחח עם הילד בחיבה גלויה • "בכל פעם שהוא אומר קדיש, חולפת בי צמרמורת בלתי נשלטת"

המשגיח שאל את היתום הקטן: "תרצה להיות עשיר או תלמיד חכם?"
ר' בנימין פינקל צילום: באדיבות המצלם

ימי השבעה לפטירתו של הרב יעקב ורשואר הגיעו לסיומם, ובני המשפחה האבלים התנערו מעפר האבלות, בניסיון לחזור לשגרה.

לסיוע לאליהו בן השש וארבעת אחיותיו לחצו כאן>>>

שגרה של יתמות ואלמנות. שגרה של שכול וכאב אינסופי על היעדרו של האיש החייכן והתוסס שתמיד היה מסדר כל דבר ומטפל בכל מה שטעון טיפול, האיש שתמיד ידע לומר את המילה הנכונה בזמן הנכון, ולהושיט יד לעזרה ברגע שבו היא היתה כל כך נצרכת.

בכינוס ההתעוררות שנערך לרגל כלות השבעה, השתתף גם המשגיח הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א.

אחד מבני המשפחה פנה לרב פינקל שליט"א, הצביע על היתום הרך אליהו בן השש, הבן היחיד בין ארבעת הבנות של הרב יעקב ורשואר ז"ל, ואמר: "הוא רוצה ברכה".

המשגיח בעל הלב הרחום, הסתיר באותו רגע את אבלו הכבד על פטירתו של האברך היקר שעמו היתה לו היכרות קרובה מאוד, ופנה לילד בחיוך צופן סוד: "מה תרצה שאברך אותך", שאל המשגיח, "אתה רוצה שיהיה לך הרבה כסף או להיות תלמיד חכם?".

הילד בן השש לא היה צריך לחשוב בכלל לפני שענה את התשובה הברורה מאליה: "אני רוצה להיות תלמיד חכם", ענה בן השש.

רבי בנימין שיבח אותו מאוד, והרעיף שפע ברכות על ראשו, כשהוא צובט בלחיו בחיבה ומברך אותו שיזכה להיות גאון וצדיק, ירא שמים ובעל מידות טובות ועוד כהנה וכהנה.

חברי קהילה 'סוכת שלום' בנוה יעקב, שהרב יעקב ורשואר ז"ל היה בין מייסדיה מספרים שהם מתקשים להתרגל להיעדרו של האיש הכי מוכר בשכונה...

"אליהו בן השש מקפיד להגיע כל יום לבית הכנסת כדי לומר קדיש על אביו המנוח", מספר אחד מבני הקהילה. "בכל פעם שהוא אומר קדיש, אני שומע את הקול הרך והעדין הזה, ילד קטן כל כך שכבר לא יזכה לעולם לראות את אביו, חולפת בי צמרמורת בלתי נשלטת. זה דבר נורא ואיום, לשמוע ילד כל כך קטן שאומר קדיש? איך אפשר לשאת את זה".

לדבריו: "אני יודע שמצד אחד מחכים לנו עוד 11 חודשים של אמירת קדיש על ידי הילד, ואני מאוד מקווה שלא אתרגל לזה, אני מאוד מקווה שהצמרמורת לא תחלוף, שהרגשות לא יתקהו חלילה, שנמשיך להזדעזע עד עמקי נשמתו בכל יום מחדש, רק כך נוכל לזכור את האלמנה וחמשת היתומים שיזדקקו מעתה לעזרה רבה, על כל צעד ושעל".

לסיוע לאליהו בן השש וארבעת אחיותיו לחצו כאן>>>

קופת העיר טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד