ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
על רקע משבר הנפט

ארה"ב: לא נהסס לפעול אם איראן תתקוף בסעודיה

ארה"ב הביעה דאגה לגבי איומים קרובים מצד איראן נגד ערב הסעודית, והזהירה שלא תהסס להגיב במידת הצורך. גנרל אמריקאי: "ארה"ב נותרה מודאגת ממצב האיום באזור, ונמצאת בקשר שוטף עם גורמים סעודיים"

ארה"ב: לא נהסס לפעול אם איראן תתקוף בסעודיה
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

פקיד בכיר במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר, כי ארה"ב תגן על סעודיה אם תותקף על ידי איראן. "אנו מודאגים מתמונת האיום, ונשארים בקשר מתמיד דרך ערוצי הצבא והמודיעין הסעודיים. לא נהסס לפעול להגנת האינטרסים המשותפים באזור".

הפקיד אמר את הדברים לאחר הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל' כי סעודיה שיתפה את ארצות הברית במודיעין על תכנון איראני לתקוף מטרות בממלכה וכן בארביל בירת כורדיסטן העיראקית, שבה נמצאים כוחות ארה"ב.

מזכיר העיתונות של הפנטגון, גנרל פט ריידר, אמר במהלך תדרוך לעיתונאים ביום שלישי כי ארה"ב נותרה "מודאגת ממצב האיום באזור, ונמצאת בקשר שוטף עם גורמים סעודיים". הדיווח על כך מגיע על רקע משבר הנפט שהביא לכעס רב בבית הלבן על הסעודים שלא מוכנים לבוא לקראת ארה"ב בכל הנוגע לייצור נפט מוגבר שיביא לירידת מחירים. אך בכל הנוגע לאיום האיראני, ארה"ב וסעודיה הולכים יד ביד.

"נשמור את הזכות להגן על עצמנו לא משנה היכן כוחותינו משרתים, בין אם בעיראק ובין אם במקום אחר", אמר ריידר, מבלי לחשוף מידע על איום ספציפי כלשהו. באמצע אוקטובר הזהירה איראן את סעודיה מפני סיקור ההפגנות בערוצי חדשות פרסיות, והאשימה את ערב הסעודית, ישראל וארה"ב באחריות להן.

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, טען כי הסעודים מנסים להתגרות בצעירים האיראנים, ואיים כי אם הם לא ישלטו בתקשורת שלהם, ההשלכות יהיו בלתי נמנעות. "זו האזהרה האחרונה שלנו, כי אתם מתערבים בעניינינו הפנימיים דרך התקשורת שלכם, אנחנו מזהירים אתכם להיזהר", אמר.

איראן סעודיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד