כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נמנע אסון גדול

נחשף: המחבל שנעצר בת"א נשלח לבצע פיגוע המוני בבני ברק

לפי כתב האישום שהוגש היום נגד המחבל שנעצר לפני כחודשיים בכיכר השעון ביפו, המחבל קיבל נשק ומטענים מבכיר ארגון 'גוב האריות' תאמר אל-כילאני, שנהרג בשבוע שעבר בשכם בפיצוץ מסתורי | מכתב האישום עולה כי המחבל נשלח לבצע פיגוע המוני בבית כנסת בבני ברק 

נחשף: המחבל שנעצר בת"א נשלח לבצע פיגוע המוני בבני ברק
זירת המעצר בכיכר השעון צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הפלסטיני שנתפס לפני כחודשיים בכיכר השעון ביפו כשברשותו תת-מקלע ומטעני חבלה התבקש על ידי ארגון גוב האריות לבצע פיגוע בבית כנסת בבני ברק - כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו לבית המשפט ופורסם ב'הארץ'. מוחמד מינאוי, תושב שכם בן 20 המשתייך לארגון, נתפס בספטמבר על ידי שוטרי יס"מ שחשדו בו ועצרו אותו לבדיקה. כתב האישום מייחס לו שורת עבירות ובהן ניסיון להביא למותו של אדם וסחר באמצעי לחימה.

ב-8 בספטמבר עבר מינאוי דרך פרצה בגדר ההפרדה לישראל והוסע לתל אביב על ידי נהג שלא ידע על תכולת התיק שנשא ובו הנשק ומטעני החבלה. סמוך לשעה 14:35 ירד מינאוי ברחוב הירדן בתל אביב והלך לאורך טיילת הרברט סמואל כשהוא מחפש מקום לביצוע הפיגוע. לפי כתב האישום, הוא שהה בטיילת כשעה ורבע עד שעורר את חשדם של שוטרי הסיור ונעצר בכיכר השעון.

עוד בנושא:

מחבל נעצר ביפו עם רובה ומטענים: תכנן פיגוע גדול בתל אביב

לפי כתב האישום שפורסם כאמור ב'הארץ', מינאוי החליט לבצע פיגוע בשם גוב האריות לאחר שבכיר בארגון, איברהים א-נבולסי, נהרג במהלך חילופי אש עם כוח צה"ל באוגוסט. הוא קיבל סיוע מתאמר אל-כילאני, בכיר אחר בגוב האריות, שהעביר לו תת-מקלע, מחסנית עם תשעה כדורים וכן שני מטעני חבלה שכללו מסמרים וחומרי נפץ.

מעצר המחבל | צילום: דוברות המשטרה.

בשבוע שעבר נהרג כילאני בפיצוץ מטען חבלה שהוטמן באופנוע בשכם. מכתב האישום עולה כי חקירתו של מינאוי הובילה את השב"כ לכתובת של מה שמכונה "בית מבוקשים" בשכם וכן לביתו של כילאני, שם נפגשו השניים לפני צאתו של מינאוי לביצוע הפיגוע.

לפי כתב האישום, בפגישה בין השניים ביקש כילאני ממינאוי כי יבצע את הפיגוע בבית כנסת בבני ברק, אולם מינאוי השיב כי הוא "מעוניין לבצע את הפיגוע היכן שיתאפשר לו" וסירב להתחייב למקום מסוים. מינאוי תכנן להגיע למקום הומה אדם בתל אביב, לירות שם "במספר רב ככל האפשר של חיילים או יהודים" ולמות במהלך הפיגוע "מות קדושים". לפני צאתו צילם מינאווי סרטון שבו הצהיר כי הוא "שהיד המשתייך לגוב האריות" כשלראשו סרט לבן ועליו סמל הארגון.

פיגוע בבני ברק גוב האריות סיכול פיגוע מעצר מחבל כיכר השעון ביפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד