ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ציר הרשע

איראן מספקת לרוסיה עוד נשק למלחמה

איראן תספק לרוסיה עוד נשק למלחמה. רוסיה כבר השתמשה בכ-400 מל"טים, מתוך אספקה ​​כוללת של כ-2,000 מל"טים. הנשיא וולודימיר זלנסקי הכריז על הפלת 223 מל"טים שיוצרו על ידי המשטר של איראן כולל טילים בליסטיים

איראן מספקת לרוסיה עוד נשק למלחמה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

על רקע הסערה הבינלאומית על מכירת מל"טים וטילים בליסטיים של הרפובליקה האסלאמית של איראן לרוסיה כדי לסייע לרוסים, אוקראינה אומרת כי טהראן מתכננת לשלוח עוד נשק לרוסיה.

על פי דיווחים של סוכנויות הביון האוקראיניות, הרפובליקה האסלאמית של איראן אמורה לספק יותר מ-200 מל"טים מסוג 'שאהד 136', ומסוג 'אראש 2', ומסוג 'מואג'ר 6'. לטענת האוקריאנים, אספקת המל"טים הללו תתבצע מעל הים הכספי לנמל אסטרחאן, כך מסרה סוכנות הביון האוקראינית והוסיפה כי "המל"טים יגיעו מפורקים. מאוחר יותר, בשטחה של רוסיה, הם יורכבו, יצבעו מחדש בסימנים רוסיים, ככל הנראה כדי לטשטש את מוצאם האיראני.

על פי דיווח של רשת CNN, טהראן מתכוננת לשלוח כ-1,000 כלי נשק נוספים, כולל טילים בליסטיים קצרי טווח קרקע-קרקע ועוד מל"טים לרוסיה לשימוש במלחמתה נגד אוקראינה. ארגון איראני המתנגד לשלטון וממוקם בפריז, האשים את המשטר האיראני בכך שסיפק לצבאו של פוטין יותר מ-3,500 מל"טים.

עם זאת, אוקראינה אמרה כי רוסיה כבר השתמשה בכ-400 מל"טים, מתוך אספקה ​​כוללת של כ-2,000 כלי נשק. הנשיא וולודימיר זלנסקי הכריז על הפלת 223 מל"טים שיוצרו על ידי המשטר האיראני. ביום שלישי האחרון, דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, אמר כי וושינגטון "תמשיך לאכוף במרץ את כל הסנקציות האמריקניות על סחר הנשק הרוסי והאיראני כאחד כדי להקשות על איראן למכור את הנשק הזה לרוסיה".

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד