כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צפירת הרגעה

דובר ראש הממשלה הבריטית: "ממשלה עם הימין הקיצוני לא תשנה את מערכת היחסים"

דובר ראש ממשלת בריטניה, ודוברו של ראש האופוזיציה הבריטי, אמרו כי בריטניה תשמור על 'שותפות חשובה' עם ישראל. דובר ראש האופוזיציה: "אנחנו ממשיכים להאמין בקשר חזק עם ישראל שמתעלה על הפוליטיקה המפלגתית". דובר ראש הממשלה: "הקולות בישראל עדיין נספרים. ממתינים"

דובר ראש הממשלה הבריטית: "ממשלה עם הימין הקיצוני לא תשנה את מערכת היחסים"
בן גביר וסמוטריץ צילום: פלאש 90

לאחר הניצחון המהדהד של נתניהו, בניגוד לתחזיות, אומרים בבריטניה כי "תוצאת הבחירות בישראל לא ישנו את השותפות החשובה של בריטניה עם המדינה היהודית, גם אם ממשלתה החדשה תכלול שרי ימין קיצונים עם רקורד של הצהרות אנטי-ערביות". כך הכריז דובר של ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק.

דוברו של ראש הממשלה אמר: "הקולות בישראל עדיין נספרים, והרכב הקואליציה הישראלית שסביר שנתניהו יעמוד בראשה, טרם נקבע". הוא הוסיף: "ישראל תישאר שותפה חשובה מאוד עבור בריטניה בתחומי המסחר והביטחון כאחד, למרות הכללתם האפשרית של איתמר בן-גביר של עוצמה יהודית ובצלאל סמוטריץ' בקבינט החדש של מר נתניהו".

גם דוברו של יו"ר האופוזיציה קייר סטארמר, אמר כי מוקדם מדי להתייחס לממשלה שתקום בישראל. "ברור שנצטרך לחכות ולראות מי יגיע לממשלה", אמר. "אבל מערכת היחסים של בריטניה עם ישראל שונה מזו עם ממשלתה, או כל חלק ממנה. תמיד יהיו חילוקי דעות על רטוריקה ומדיניות עם ממשלה של כל מדינה, אבל אנחנו ממשיכים להאמין בקשר חזק עם ישראל שמתעלה על הפוליטיקה המפלגתית".

בריטניה נמצאת בעיצומו של משא ומתן על הסכם סחר משופר עם ישראל, ושיתוף פעולה ישראלי בנושא ביטחון ומודיעין נמצא בשיא של כל הזמנים, בין השאר תוצאה של חשש משותף על שאיפותיה האזוריות והגרעיניות של איראן. ראש הממשלה סונאק הבטיח "לעשות מה שצריך כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר רישי סונאק קייר סטארמר בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד