כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הבריטים כועסים

העיתון היהודי: "מעולם בהיסטוריה של ישראל לא הייתה לשנאה כוח כזה"

במאמר מערכת לוחמני ותוקפני נגד מפלגת הציונות הדתית, תוקף עיתון יהודי בריטי נפוץ את איתמר בן גביר ואת בצלאל סמוטריץ', ולא חוסך במילים נגד נתניהו, העיתון "לא מאושר" מהממשלה שהולכת לקום. "הציונות הדתית רוצה חוק שנותן לנתניהו כרטיס יציאה חינם מהכלא"

העיתון היהודי: "מעולם בהיסטוריה של ישראל לא הייתה לשנאה כוח כזה"
בצלאל סמוטריץ ובן גביר צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

מאמר מערכת חריף מאד על תוצאת הבחירות בישראל וההשלכות על היחסים עם יהודי התפוצות, פורסם בעיתון היהודי הבריטי ג'ואיש ניוז' (Jewish News), העיתון תוקף קשות את בצלאל סמוטריץ ואת איתמר בן גביר, ומביע זעם על נתניהו. "מעולם בהיסטוריה של מדינת היהודים לא הייתה לשנאה כוח כזה" נכתב במאמר.

"שיהיה ברור. החשש של העיתון הזה הוא לא שנתניהו עצמו עומד על סף חזרה דרמטית. כן, יהודים בריטים רבים מתנגדים לו, למשל בגלל תוכנית הסיפוח שלו לגדה המערבית, או ההאשמות על הונאה ושחיתות שהוא מתמודד איתן, אבל רבים אחרים תומכים בו במדינה הזו כקול חזק ושמרני.

עוד נאמר, כי "מעטים מבני קהילה שלנו מסכימים עם בן-גביר או סמוטריץ' - והעובדה היא שהנישואים הפוליטיים בין שני האנשים הללו נרקמו על ידי נתניהו. הוא עשה זאת כדי למקסם את הסיכויים האלקטורליים שלו, אבל אולי הוא שיחרר חיה שאינה יכולה לשלוט בה".

במאמר נכתב כי "במהלך החודשים הקרובים סביר להניח שנראה את ישראל עושה דברים שאם היא הייתה מדינה אחרת, היינו מגנים ללא היסוס, הציונות הדתית רוצה חוק שנותן לנתניהו כרטיס יציאה חינם מהכלא. הם יבטלו את ההאשמות הללו של הונאה והפרת אמונים לסיום משפטו".

"בן-גביר עשוי להיות שר לביטחון פנים בקרוב. הוא יהפוך חיילים ושוטרים לחסינים מפני העמדה לדין ויאפשר להם להשתמש יותר באש חיה בעימותים עם פלסטינים וערבים ישראלים" כותב בעיתון.

העיתון תוהה אם זה לגיטימי להיפגש איתו, "יש עכשיו שאלות שקשה לנו בבריטניה לענות עליהן. אם השר בן-גביר יבקר במדינה, כל מי שיסכים לפגוש אותו מסתכן במתן לגיטימציה לשנאה. מה תעשה מועצת ההנהגה היהודית?". העיתון קובע כי "השנאה כבר נמצאת בכנסת ועשויה לתמוך בממשלת ישראל הבאה. זה לא הולם את המדינה הזו שרבים מאיתנו אוהבים ורבים מאיתנו מתפללים עבורה". לבסוף מציין כותב המאמר "אם זה חייב להיות שינוי מהותי ביחסינו עם ממשלת ישראל, כך יהיה".

בריטניה בחירות לכנסת ה-25 בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד