כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"זלזלו אפילו באקדח השלוף"

היועץ מסביר: כך נכשלה ממשלת בנט-לפיד-גנץ

רונן צור, יועץ לניהול משברים, על מה שנראה כמו תבוסת חברי המחנה הממלכתי בעלי העבר הצבאי המפואר, לבכירי הציונות הדתית, על רקע ביטחוני

היועץ מסביר: כך נכשלה ממשלת בנט-לפיד-גנץ
בנט,לפיד וגנץ בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אי אפשר לטעות כשמדברים על התמהיל המיוחד של המחנה הממלכתי. מצד אחד, שני רמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגדי איזנקוט, מן הצד השני אנשים שראו את המערכת הפוליטית מקרוב במשך שנים. נכון לעכשיו, על פי ספירת הקולות, העבר הצבאי הזה לא הועיל ולו במאום בקרב מול הציונות הדתית, שאמנם לא מציגה לראווה רשימת רמטכ"לים, אבל ככל הנראה יצרה את תחושת הביטחון המתבקשת בלב המצביעים.

רונן צור, יועץ לניהול משברים, הסביר בראיון לרדיו 103FM כיצד שגה גוש השינוי, טעות שככל הנראה תעלה במעבר מהיר למדי לאופוזיציה. "שלטון תמיד מפסיד בגלל שגיאות שהוא עושה", פתח צור. "כששלטון מושל נכון, סיכוייו להפסיד קלושים. אין ספק שההתנהלות השלטונית קרסה. כשאתה מקבל את השלטון לידיים ויודע שאתה צריך להתחבר, יש פה שינוי במצב הדמוגרפי".

בהמשך, הדגיש: "אנו אמורים להבין שאי אפשר להמשיך כל הזמן קמפיין בצפון תל אביב ובצפון רעננה. פה יש טראומה של שומר החומות. האנשים זוכרים היטב את הקריאות האיומות של אזרחים ישראלים במצוקה. אף אחד מראשי גוש השינוי, לא גנץ, לא לפיד, לא איזנקוט, לא שם את הדברים האלה בחלון הראווה של הקמפיין שלו".

בסיום, הבהיר צור: "הציבור לא מבין לבד אם אתה לא נותן את התחושה שאתה נלחם. שני טוראים שבקושי סיימו חצי שירות צבאי מלא ניצחו שני גנרלים עם דרגות, מדים וכל ההילה הזאת, רק בגלל דבר אחד - הקניית תחושת ביטחון גדולה יותר מצדם, אפילו עם האקדח השלוף שכולם זלזלו בו".

רונן צור בחירות לכנסת ה-25 תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 ממשלת בנט לפיד איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד