כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות המתיחות

גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב במהירות את איראן

חשש בגרמניה כי איראן תעצור את אזרחי גרמניה בטענות שווא בעקבות המתיחות ביניהן. הדברים מגיעים לאחר שבאיראן זעמו על גרמניה שהודיעה כי היא שוקלת להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור

גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב במהירות את איראן
ההפגנות באיראן נגד המשטר צילום: Iran International

משרד החוץ הגרמני פרסם אזהרה כי אזרחים גרמנים עומדים בפני סיכון ממשי למעצר שרירותי באיראן בשל המתיחות בין המדינות. האיראנים זועמים ששרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק, הודיעה בימים האחרונים כי האיחוד האירופי שוקל להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור.

האיראנים תקפו בחריפות את ההודעה והצהירו כי "מדובר בפעולה חסרת אחריות". דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, אמר כי "משמרות המהפכה הוא חלק מצבא איראן, ומהלך זה אינו חוקי לחלוטין".

האיראנים גם זועמים על גרמניה לאחר שעשרות אלפי אנשים הפגינו בברלין ביום שבת האחרון כאות סולידריות עם תנועת המחאה באיראן. לפי המשטרה, בעצרת השתתפו כ-80,000 איש. מארגני האירוע ציפו בתחילה ל-50,000 משתתפים.

המשתתפים הרימו את דגלי איראן מלפני המהפכה ב-1979 ושלטים המבקרים את מנהיגי איראן, רבים מהם עם הכותרת "נשים, חיים, חופש" באנגלית ובגרמנית כאחד. ההפגנה בברלין אורגנה על ידי ארגון Woman Life Freedom Collective, שמתנגד לדיכוי ואפליה באיראן. ארגונים רבים תמכו בקריאה להגיע להפגנה נגד איראן שיורה באש חיה נגד מפגינים, וכבר רצחה למעלה מ-250 מפגינים כולל ילדים רבים.

בחודש שעבר ממשלת צרפת פרסמה אזהרה לאזרחיה באיראן, וקראה להם "לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי", תוך ציון סיכון של מעצר שרירותי. "כל המבקרים הצרפתים, כולל בעלי אזרחות כפולה, חשופים לסיכון גבוה למעצר, מעצר שרירותי ומשפט לא הוגן", נאמר בהצהרה באתר משרד החוץ. "הסיכון הזה נוגע גם לאנשים המבצעים ביקור תיירותי פשוט", הוסיפו.

אתר משרד החוץ הצרפתי הזהיר גם כי "היכולת של שגרירות צרפת בטהרן לספק הגנה קונסולרית לאזרחים שנעצרו או עצורים באיראן מוגבלת מאוד".

איראן גרמניה ברלין משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד