י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
תכנן פיגועים משמעותיים

יומיים לפני חתונתו: בכיר בג'יהאד האסלאמי חוסל לאור יום

כוחות צה"ל ומסתערבי מג"ב כיתרו מבנה בו שהה פארוק סלאמה, בכיר בג'יהאד האסלאמי, במרכז מחנה הפליטים ג'נין | במקום התנהלו חילופי ירי בין חמושים לכוחות הביטחון - שחיסלו את פארוק יומיים לפני שהיה אמור להינשא | בצה"ל מעדכנים כי המחבל שחוסל תכנן להוציא אל הפועל פיגוע ואף היה מעורב באירוע בו נהרג לוחם הימ"מ, רב-נגד נעם רז ז"ל

ארכיון
ארכיון צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ומסתערבים של משמר הגבול, פשטו בצהריים (חמישי) על מחנה הפליטים בג'נין, לצורך מעצרו של פארוק סלאמה, בכיר בג'יהאד האסלאמי, המבוקש בגין פעילות טרור. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי סלאמה, שחוסל, תכנן להוציא אל הפועל פיגוע ואף היה מעורב באירוע בו נהרג לוחם הימ"מ, רב-נגד נעם רז ז"ל.


פארוק סלאמה

לפי דיווחים פלסטינים הלוחמים, ביניהם כוחות מיוחדים, כיתרו מבנה שבו שהה סלאמה ובמקום התנהלו חילופי אש. סלאמה חוסל בירי לאחר שפתח באש לעבר הכוחות.

בהודעה משותפת לדובר צה"ל, שב"כ ומג"ב נמסר כי במבצע מעצרים משותף סוכל המחבל שהיה מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחותינו וחשוד בתכנון פיגועים נוספים.

המחבל שהיה מעורב באירוע בו נהרג לוחם הימ"מ, רב-נגד נעם רז ז"ל, חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות" ובשיתוף פעולה עם פעילי התשתית במטרה להוציא לפועל פיגועים משמעותיים.

במהלך הפעילות שבוצעה בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ, פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. הוא נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו אחריו במרדף במהלכו המחבל שלף אקדח לעברם. הלוחמים הגיבו בירי והוא נוטרל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר חמושים שירו לעברם, זוהו פגיעות.

בנוסף, במהלך הפשיטה, עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים כשברשותם אקדח ונשק מסוג M-16. בנוסף, הוחרם האקדח שהמבוקש כיוון לעבר הלוחמים.

בצה"ל עידכנו כי בחסדי שמיים אין נפגעים לכוחותינו והמבוקשים שנעצרו הועברו לחקירת כוחות הביטחון.



פארוק סלאמה, שהוגדר על ידי חלק מכלי התקשורת הפלסטינים כמפקד הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי ביו"ש היה אמור להתחתן בשבת הקרובה. הוא חוסל בעת שהיה בקצבייה במחנה הפליטים יחד עם חבריו. בתיעוד שהופץ ברשת נראה סלאמה שוחט פרה זמן קצר לפני שחוסל.

בתוך כך, לאחר חיסולו של פארוק סלאמה, דיווחו הפלסטינים כי צה"ל מכתר בית נוסף במחנה. במהלך חילופי אש במקום נהרג פעיל טרור נוסף שפתח בירי לעבר הכוחות.

ג'נין הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד