כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מסכמים את בחירות 2022

ההתערבות של לייבל'ה עם המפיק על התוצאות

והשבוע לייבל'ה מסכם את מערכת הבחירות והניצחון המוחץ לגוש הימין: החרדי של פילבר נחשף | ההתערבות הגדולה של לייבל'ה על גוש ה-61 | העיתונאי ששכנע את הזמר מסאטמר להצביע | העיתונאי שחיכה בבוקר להסתפר | וגם: החגיגות ב'אגודה' ו'דגל', החגיגות בש"ס - מבלי להזכיר את האשכנזי שנדחף לפריים של היו"ר | ואיך אפשר בלי החגיגות של ה'ציונות הדתית'

ההתערבות של לייבל'ה עם המפיק על התוצאות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא יודע איך להודות על התוצאה המבורכת לגוש הימין. בשבוע שעבר סיפר לייבל'ה כי רשם את התוצאות 'אחד לאחד' וכן התוצאות התממשו לא כמשאלת לב אלא כמציאות פוליטית.

בלילה שלפני הבחירות, הזדמן לייבל'ה ל'בייזים' בספא רילקס בשמגר ירושלים, שם ישבו כמה מטובי המוחות והחלו בהתערבות לגבי התוצאות. לייבל'ה ועוד אחד מנאמני ביתם של גדולי ישראל החליטו להמר בהתערבות שגוש הימין משיג 61; מולם ניצב האמרגן והמפיק האגדי נטע לוין שהעלה את המחיר לסכום אסטרונומי, לוין מצידו התעקש כי הוא רוצה לראות את הכסף מראש. 

לייבל'ה, שלא מכיר מזומן, מה שנקרא בז'רגון 'פיי נאו', אמר לנטע לוין כי אם הוא לא סומך הרי שאין התערבות, בסופו של דבר הייתה העברה בביט לידי שליש מוסכם, והסוף כך נראה היה ידוע מראש, המפיק המוזיקלי נאלץ להיפרד מסכום ענק שעוד ידובר רבות עליו ואף קיבל חשבונית מסודרת. נטע ביקש גם לתת עשרה אחוזים לשליש והשליח המסתורי שהחזיק את הכסף, אך לייבל'ה סירב בנימוס. 

בכל יום הבחירות לייבל'ה היה במתח מאחוזי ההצבעה במגזר הערבי. לייבל'ה כבר נבהל מקוברינסקי של יש עתיד שאף ניסה לשכנע את אחמד בן שרה לצאת להצביע לבל"ד, אך בסופו של דבר נחלו מפלה. 

ומכאן, לחגיגות הניצחון: השבת הקרובה תיערך בסימן קידושין בריכוזים החרדים, יש אומרים כי מדובר בלא פחות מ'שבת בראשית'. לייבל'ה יודע לספר כי גם כמה אמריקאים שהגיעו לישראל השאירו סכום לא מבוטל,  לייבל'ה שמע כי כל מי שעושה השבת קידוש מתבקש לשמור את הקבלות, יש החזר מהמשרד לשירותי דת.

לייבל'ה יודע לספר כי רוב אלו שפעלו למען הבחירות, יצאו לסופ"ש לחופש. יש את אלו שגם טסו לדרום אפריקה ויש את אלו שהסתפקו בצימר בישראל. לייבל'ה שולח גם ברכה לאלפי בחורי הישיבות שמתחילים את זמן חורף היום בשעה טובה לאחר הבחירות המפרכות.

תמונת היום של יום הבחירות תועדה דווקא בשטיבלא'ך של מאה שערים, שם ראה לייבל'ה את חתנו של ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו הרב דניאל רוט שישב ומתפלל בכוונה גדולה. לייבל'ה פרסם כי הוא התפלל להצלחת המערכה והעלה את חמתם של הקנאים היודעים כי רוט ורעייתו נועה אינם משתתפים בבחירות. מפה לשם התפילה עזרה והשווער נבחר ברוב גדול של ממשלת ימין משמינה. 

בעיצומו של יום הבחירות פגש לייבל'ה את הנציג למען השבת יצחק גולדקנוף מסייר במטות בית שמש. גולדקנופף הוזמן על ידי נציגי המטה המקומיים לסייר בעיר הוותיקה שם עמד "שולחן שבת" גדוש בפעילים שהביאו את בשורת ההצבעה. לייבל'ה וגולדקנופף הופתעו ממש לראות שהפעיל במקום הוא לא אחר מעורך קולמוס של 'משפחה' ר' אלטר גרובייס, גרובייס העניק לגולדקנפוף הרצאה בחשיבות השבת. לייבל'ה השתכנע. יתכן שגם גולדקנופף. 

מה שניצח בסוף את הבחירות באגודת ישראל היו המטות המקומיים שהתמקדו בבית פנימה. אי אפשר שלא להזכיר את המטה בירושלים, שהתנהל כמו צבא, שהניב בסוף עוד 4000 קולות ליהדות התורה. נראה שראשי המטה יוסי דייטש ויענקי ברגר עשו פיילוט בהצלחה לקראת הבחירות המוניציפליות. 

לייבל'ה שהתפעל עוד מהקליפ המדליק של 'אגודת ישראל' יודע שמי שעמדו מאחוריו הם הקמפיינרים של המפלגה, אבי דז'דק ושניאור רוזן ששינו את כללי המשחק במפלגה; אם בעבר כל הקמפיינים היו ממוקדים פנימה לתוך החסידויות והתמקדו רק בנושאי דת, הפעם ראה לייבל'ה קמפיין חד ומדויק, שנגע בנושאים כלכליים לצד רוחניים, ולא מעט חומרים שהותאמו לציבור המסורתי שהגיע גם הוא לראשונה להצביע ליהדות התורה.

לאחר תוצאות המדגמים שהראו את הצלחת יהדות התורה ועליית גוש הימין לשלטון, זיהה לייבל'ה את יו"ר המפלגה יצחק גולדקנופף מלטש את נאום הניצחון כשלצידו יועצו הבכיר מוטי בבצ'יק ומנהל הקמפיין אבי דז'דק. 

עוד מסיכומי הבחירות של לייבל'ה: ברחוב הליטאי מציינים את אירוע הענק 'האספו' בראשות ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כאירוע שובר השוויון שהעיר את הרחוב הליטאי הישנוני. כאן בתמונה נראה היועץ, ירח טוקר, דובר המעמד, עומד על שולחן ומתעד את מרן מדבר ל-150,000 איש. ערב שייזכר בהחלט ככזה שהדליק את הרחוב והוביל את ההמונים אל הקלפיות. 

לאחר הניצחון הגיע טוקר להתברך בחמימות מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שברכו במאור פנים. לייבל'ה התרגש גם מהכובע שחבש טוקר.  

מי שעוד חבש כובע במוצאי הבחירות הוא ח"כ משה ארבל, שלייבל'ה מייעד לו תפקיד משפטי בכנסת. לייבל'ה שלא רגיל לראות את משה עם כובע קנייטש, ראה אותו מתברך בחמימות מזקן חברי המועצת הגר"ש בעדני וחבר המועצת הגר"מ מאיה בכינוס ה'מועצת' הספרדית בחמישי בבני ברק. 

לייבל'ה יודע לסכם גם כי אריה דרעי הוכיח לכולם שהוא מצליח לאחד את כל הציבור הספרדי כולל כולם וזאת לאחר הסתלקותו של מרן חכם שלום כהן זצ"ל וחוליו של זקן חברי המועצת. דרעי ניהל קמפיין מוצלח שקט ונקי בהובלתו של היועץ האסטרטגי ישראל בכר שהרים קמפיין חד וממוקד, בלי להתעסק בטפיחות שכם עצמיות כמו אלו שמנהלים האשכנזים המבזקנים במפלגה הספרדית. לייבל'ה יודע לספר שדרעי אפילו לא טרח להזכיר אותם בנאום הניצחון לאחר שנדחפו לפריים. לייבל'ה תוהה האם דרעי יכול ללכת לשירותים לבד?

ח"כ ישראל אייכלר נצפה חוגג את הניצחון הגדול בחתונה שנערכה בליל הבחירות לבנו של שמש ביהמ"ד הגדול דחסידי בעלזא אהרן קלמן פריד בירושלים.

במטה של ג' בבני ברק ראה לייבל'ה פעילות שוקקת עת הגיע יו"ר הקהל של חסידות בעלזא לעקוב אחרי הצבעת החסידות שהגיע להישג גדול בגידול באלפי קולות בכל ריכוזי המגזר. 

את פעיל 'דגל התורה' הבכיר שמשון פרג ראה לייבל'ה ביום הבחירות דווקא בבאר שבע שם התכונן עם השלטים על הרכבים יחד עם קובי רוזנשטיין שנתנו עבודה חזקה. 

מי שלקח ביום הבחירות את ראש הישיבה הגר"ד לנדו ברכבו לקלפי היה מקורבו הרב משה רוזנטל מנהל ת"ת מרכז בבני ברק, שישמש בעתיד גם כמנהל אגף החינוך בעיריית בני ברק. 

לייבל'ה לא הצליח להירדם בסוף שבוע וכל שעה הוא בודק ומוודא שהמדגמים של פילבר שנתן ליהדות התורה 8 מנדטים אכן לא זזו, וכפי הנראה, נכון לכתיבת השורות, יהדות התורה עומדת על 8 מנדטים, ובחסידות באיאן יסגרו מעגל לאחר שנלחמו לפני 18 שנה בביתר עילית עבור יצחק פינדרוס וכעת יכניס בחוק הנורווגי את מקום ה-11 ברשימה בנימין הרשלר, מנכ"ל מוסדות באיאן, איש צנוע שלא אוהב תקשורת אבל עם עבר עשיר של פעילות ועסקנות בעיר ביתר וניהול מוסדות חינוך. מה שנקרא האיש הנכון במקום הנכון. 

אפרופו פילבר, היום צייץ תודה רבה לפנחס החסידי שפיתח את המערכת הדיגיטלית של החברה, לייבל'ה יודע לחשוף כי מדובר בבחור כישרוני מאוד בשם פנחס אייזנבך חסיד בעלזא מאשדוד, שכבר עובד עם פילבר שנה וחצי במערכות הבחירות.

ואלו שנצפו מאושרים בחגיגות הניצחון של מפלגת הציונות הדתית באולמי 'אווניו' הם בעלי משרד הפרסום החרדי 'גל אורן לרנר' שליוו את קמפיין המפלגה גם ברמה האסטרטגית וגם ברמה הפרסומית: אורן אלימלך, מאיר גל ואבי לרנר שנראו מחויכים מתמיד. 

ביום הבחירות ראה לייבל'ה את הנגיד הרבני ר' שמואל בנימין שפירא מוינה שהגיע לארץ במיוחד לקיים את המצווה לאור בקשה אישית שקיבל מראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, חבר המועצת. 

מי שיצא על הבוקר חבוש בשטריימל שבתי היה הצלם משה גולדשטיין שמיהר לצלם את יום הבחירות. 

הצלם אברומי ברגר הגיע גם לארץ לפני החגים ומימש את זכותו להצביע לגדולי ישראל. 

הזמר אלי שפריי ממקהלת 'שירה' שהגיע לארץ לפני שנה גם יצא להצביע כהוראת גדולי ישראל.

מי שהצביע בדרך לאירוע בפריז היה אמן הרגש מוטי שטיינמץ שהגיע להצביע מוקדם על הבוקר ומיד המריא. 

גם העסקן הנדבורנאי הערשי דויטש התגייס למען כבוד שמו יתברך לפעול ולהפעיל.

מי שקיים מצוות 'ועשית ככל אשר יורוך' בהידור היה המעבד והמנצח בני לאופר שהצביע כהוראת גדולי ישראל.

רבים שאלו על סיבת ההפתעה בקולות החיילים, מתברר כי האסטרטג החרדי הצבאי בני רוזנטל ישב בערב הבחירות לשיחה צפופה עם איש התקשורת הבכיר ישראל כהן והשניים דיברו על המעטפות הכפולות שיביאו לניצחון מוחץ.

ומיד אחרי הניצחון, השכים העיתונאי ישראל קום ויצא לספר הקבוע ברחוב הרב קוטלר בכדי לגזוז את השערות שצמחו. כהן קם מוקדם בבוקר וחיכה לספר שיפתח את הדלת, כמובן שמדובר במספרה כהלכה שבעליה שומר על כל הפרטים הקטנים שקבעו רבני העיר. 

האיש החזק באגודת ישראל ומנהל הסניף בחיפה אברמי שטרן ליווה את רבו האדמו"ר מסערט ויז'ניץ לקלפי. שטרן שנשאל ע"י האדמו"ר האם כבר קיים את ההוראה להצביע, ענה בשלילה ונשלח במקום להצבעה עוד בטרם שב להמשיך לנהל את יום הבחירות במרחב. 

עדיין בחיפה, יצחק אבוביץ, מנכ"ל קבר רבי אבדימי דמן חיפה ומתחם קברי הצדיקים בעיר קיים את מצוות היום ובוחר ביהדות התורה והשבת כאשר הוא לבוש בבגדי שבת על מלא מלא כפי שהיה כתוב בעיתון 'המודיע'. 

בחסידות באיאן נכנסים לישורת האחרונה לקראת חתונת המוז'יניק, ובהוראת הרבי כל ההכנות לחתונה הגדולה הוקפאו בימי הבחירות בשביל לקדש שם שמים. מיד לאחר הבחירות נכנסו ההכנות להילוך גבוהה לחתונה שתיערך במתחם ה'די סיטי' במישור אדומים בה' כסלו. לייבל'ה מגיש לכם את הסמל של החתונה כפי שנחשף בסטטוס של איש חסידות באיאן העסקן חיים רבינוביץ. לייבל'ה מאחל מזל טוב ומקווה שיזכה להשתתף בחתונה.

אפרופו חתונות במוצאי יום הבחירות, לייבל'ה ראה דבר מדהים: לרגל שמחת החתונה בחצר מישקולץ שהתקיימה בב"ב, לקחו החסידים את כסאו של הרבי לאולם בקו 92. לייבל'ה יודע לציין כי האוטובוסים ביום הבחירות חינם ובשל כך זכה הכיסא לנסוע בחינם ביום הבחירות. 

ובליל שישי של לפני הבחירות פגש לייבל'ה את הפרלמנט של האיש ו'זירה פוליטית' יוסל'ה ברגמן ב'פיקדלי' יחד עם הפורש מהתעוררות עופר ברקוביץ, העיתונאים עקיבא נוביק, שחר גליק, אלנתן זכריה ומייסד קבוצת 'פלפוליטיקה' חיים אליעזר פונפדר. 

מיד לאחר מכן פגש נוביק המפורסם את הזמר יואלי קליין מסאטמר, נוביק ניסה לשכנע אותו להצביע בבחירות, אך יואלי, הנאמן לשיטה של הרבי זצ"ל שעל שמו הוא קרוי, הבטיח להימנע גם הפעם. 

לפינת המזל טובים השבועית  

ברכת מזל טוב ליהודה נחשוני יו"ר קבוצת 'משפחה' לרגל שמחת בר המצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליועץ האסטרטגי אליהו ארנד ממקורבי ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. לייבל'ה לכד את ארנד ממהר בחמישי לרכוש דברים לשלום זכר בבני ברק. 

ברכת מזל טוב ליועץ האסטרטגי אברמי קרויזר לרגל שמחת נישואי בנו בכורו, ה'בעל קורא' של ישיבת חברון.

ברכת מזל טוב לאיש החסד שמואל לוי מראשי הפעילים הבכירים של 'עזר מציון' ואחראי פרויקט מח עצם בעולם הישיבות, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאליעזר כהן, נאמן ביתו של הפוסק הגר"ע פריד, לרגל נישואיו השבוע הערב באולמי קונקורד בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאלי ברינר סמנכ"ל 'אושר עד' לרגל שמחת בר המצווה לבנו. 

ברכת מזל טוב לאיש העסקים יוחנן שטיינברג מ'קיטשנס מטבחים', לרגל שמחת הולדת בתו במזל טוב. יוחנן הגיע לחגוג את הלידה בליל שישי עם האסטרטג גרשון רוזנפלד במסעדת 'החשמונאים 7' בבני ברק. 

יוחנן יעשה השבת קידוש ענק בביתר ובנוסח המודעה כתב: "תגיד למאמי שלא צריך להכין צ'ונט השבת, שטיינברג עושה קידוש עם כל מיני מטעמים, שלא תדאג נביא גם הביתה". ובתרגום ליידיש: זאג מאמע אז מ'דארף נישט גרייטן א צ'ונט דער שבת, שטיינברג מאכט א גוטן קידיש, איך וועל היים בריינגען אין שטוב גוטע זאכן".

ברכת מזל טוב לחיים פסל סגן עורך 'מרכז העניינים' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעיתונאי איציק ברנדווין, הכתב לענייני חרדים של ׳ערוץ 7׳, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה שעות לפני פתיחת הקלפיות. למרות הלידה מיהר לנסוע לקלפי לקיים את המצווה. 

ברכת מזל טוב לעסקן והקמב"ץ הבעלזאי ארל'ה פריד לרגל שמחת נישואי בתו. לייבל'ה ראה בשמחה בכירי מערכת הבריאות בישראל, הרב אלימלך פירר לצד צמרת 'הדסה'. 

ברכת מזל טוב ליצחק לרמר, עוזרו האישי של יעקב גוטרמן ראש העיר מודיעין עילית, לרגל הכנס בנו בבריתו של אברהם אבינו.

ולסיום, ברכת מזל טוב ליהודה אנסבכר ראש הקהל של קהילת 'בני מלכים' וראש וראשון לכל דבר שבקדושה לרגל שמחת הולדת הנכד והנכדה בשעה טובה. השלום זכר והקידוש יערכו בשבת הקרובה בקהילה בהר נוף. ייתכן שהקידוש הענק ישולב גם לרגל ניצחון גוש הימין.

לייבל'ה רכילות חרדית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד