כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החלטת קודמתו בוטלה

ראש ממשלת בריטניה הנכנס בהחלטה ראשונה נגד ישראל

לאחר שראש ממשלת בריטניה הקודמת, ליז טראס, הנחתה לבדוק היתכנות העברת השגרירות הבריטית מתל אביב לירושלים, דוברת ראש הממשלה הבריטי הנכנס השיבה לשאלות כתבים בנושא ואמרה כי "אין שום תכניות כאלו"

ראש ממשלת בריטניה הנכנס בהחלטה ראשונה נגד ישראל
רישי סונאק צילום: מתוך הטוויטר שלו

"לבריטניה אין כל כוונה להעביר את השגרירות בישראל מתל אביב", כך הודיעה היום דוברת ראש הממשלה הבריטי רישי סונאק. דוברת רה"מ החדש נשאלה על האפשרות כי בריטניה תעתיק את מקום שגרירות בישראל לירושלים, אולם היא השיבה כי "אין לבריטניה שום תוכניות כאלו. זה נבדק ואני יכולה לאשר שאין תוכניות להעביר את המבנה". ההודעה הגיעה בעקבות בקשתה של קודמתו של סונאק, ליז טראס, לבחון את היתכנות המהלך.

ראש הממשלה הבריטי רישי סונאק, שהחליף את טראס, נחשב תומך ישראל גם הוא. במכתב ללובי הפרו-ישראלי במפלגה השמרנית הדגיש לאחרונה סונאק את תמיכתו בישראל: "אני גאה להיות ידיד של ישראל וגאה בכך שכיהנתי בממשלה שרוממה את היחסים בין בריטניה לישראל לדרגתם הגבוהה ביותר אי פעם". כמו טראס, גם הוא הבטיח להיאבק בגרעין האיראני וב-BDS ולקדם את הסכם הסחר החופשי בין ישראל לבריטניה. באמצע אוגוסט הצהיר כי הוא מכיר בירושלים כ"בירתה ההיסטורית של ישראל באופן שאי אפשר לערער עליו", והוסיף שיש "קייס חזק מאוד" להעברת השגרירות הבריטית לירושלים ולהכרה בה, אולם צעד כזה, לפי ההערכות, היה גורר זעם מצד מדינות ערב על בריטניה.

סונאק פגש אתמול דיפלומטים ישראלים ודיפלומטים ממדינות המפרץ כדי להביע את תמיכתה של בריטניה בהסכמי אברהם. "ההסכמים התחילו עידן חדש ביחסי הסחר, התיירות, הביטחון ועוד. זה הדיבידנד של הדיפלומטיה", אמר סונאק בפגישה. "אנחנו חייבים להמשיך במסע ולהראות שבאמצעות עבודה יחד אפשר להביא לשלום קבוע, יציבות ושגשוג. ויותר מהכול – אנחנו יכולים להביא תקווה".

ראש ממשלת בריטניה העברת השגרירות רישי סונאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד