כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לראשונה

מעסיקים עובדים פלסטינים? תחויבו לשלם להם בהעברה בנקאית

מעסיקים יחויבו לשלם שכר לעובדים פלסטינים באמצעות העברה בנקאית בלבד | החל מיום 01.01.2023 תחול חובה גורפת על כלל המעסיקים בכל הענפים, לשלם את שכרם של העובדים הפלסטינים באמצעות העברה בנקאית בלבד

מעסיקים עובדים פלסטינים? תחויבו לשלם להם בהעברה בנקאית
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי החל מיום רביעי, ח' בחשוון תשפ"ג, 2 בנובמבר 2022, מעסיקים של עובדים פלסטינים המועסקים כדין בישראל יוכלו לראשונה לשלם את שכרם של העובדים באמצעות העברה בנקאית לחשבונותיהם המתנהלים ברשות הפלסטינית, וזאת בעקבות השלמת פיתוחו של מנגנון חדש עליו שקדה הרשות בחודשים האחרונים בשיתוף משרדי ממשלה נוספים.

בהתאם לכך, מעתה מעסיקי עובדים פלסטינים רשאים לשלם את שכר העובדים באמצעות העברה בנקאית, אולם החל מיום 01.01.2023 כבר תחול חובה גורפת על כלל המעסיקים בכל הענפים, לשלם את שכרם של העובדים הפלסטינים באמצעות העברה בנקאית בלבד.

חובה זו תעוגן במסגרת תנאי ההיתרים למעסיקים בכל הענפים. כמו כן, מינהל עובדים זרים יאכוף חובה זו באמצעות בקרה שבמסגרתה יידרשו המעסיקים להציג אסמכתאות לתשלום השכר באמצעות העברה בנקאית, והרשות קוראת בזאת לציבור המעסיקים להיערך לכך מבעוד מועד.

עו"ד עינבל משש, ראש מינהל עובדים זרים: "מהלך זה הנו צעד חשוב המשתלב במדיניות הכללית בדבר צמצום השימוש במזומן בישראל, וכולנו תקווה כי צעד זה יביא גם לצמצום תופעת הסחר הבלתי חוקי בהיתרי עבודה של עובדים פלסטינים בישראל".

 

מעסיקים עובדים פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד