כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קצין ולוחמים ממג"ב יודחו

הגדוד של הלוחמת שנרצחה יפסיק לאייש את המחסום

הרמטכ"ל כוכבי החליט על הוצאת גדוד ארז מהמחסום שבו נורתה למוות סמלת נועה לזר הי"ד. תחקיר האירוע הוצג לו ובסיומו הוחלט על צעדים פיקודיים נגד מפקד הגדוד ומפקד הפלוגה. לוחמים שלא חתרו למגע יודחו

הגדוד של הלוחמת שנרצחה יפסיק לאייש את המחסום
זירת פיגוע הירי במחסום שועפט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות הפיגוע הקשה במחסום שועפט שבו נהרגה הלוחמת סמלת נועה לזר הי"ד, סיכם הרמטכ"ל אביב כוכבי עם מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, על הוצאת החיילים והחיילות השייכים לגדוד ארז של המשטרה הצבאית מהמחסום בתוך כחודש, כך דיווח יוסי יהושע ב'ידיעות אחרונות'. ההחלטה התקבלה לאחר שהוצג לו תחקיר לאירוע שבסיומו סוכם על צעדים פיקודיים והדחות נגד קצינים במג"ב על אחריותם לאירוע, ביניהם מפקד המחסום וקצינים נוספים שיסיימו את תפקידם.

על פי הדיווח משפחתה של נועה לזר הי"ד עודכנה בפרטים ובהחלטה של הרמטכ"ל להוציא את הלוחמים מהמחסום שבו אירע הפיגוע. גורמים בכירים בצה"ל ציינו כי התחקיר של משמר הגבול היה מקצועי רציני ונוקב הם לקחו אחריות על הנעשה באחריותם. מפקד הגדוד במג"ב יקבל הערה פיקודית וכך גם מפקד הפלוגה, קצין אחר ושלושה לוחמים שלא חתר למגע יודחו.

עוד בנושא:

פיגוע ירי בירושלים: לוחמת צה"ל ומאבטח נפצעו קשה במחסום שועפאט

פיגוע הירי בירושלים: נקבע מותה של הלוחמת, נמשך המצוד אחר המחבל

תיעוד דרמטי: יורה מטווח אפס ונמלט | רגעי הפיגוע בירושלים

כזכור הפיגוע במחסום שועפט אירע ב-8 באוקטובר, המחבל עודאי תמימי, בן 22 ממזרח ירושלים, פתח באש לעבר לוחמים ומאבטחים שעמדו בעמדת הבידוק. מהירי נהרגה לוחמת מחיל המשטרה הצבאית, ונפצע קשה דוד מורל, מאבטח אזרחי, שני שוטרי מג"ב נפצעו באורח קל. המחבל נמלט רגלית לתוך מחנה הפליטים. ב-19 באוקטובר ביצע המחבל עודאי תמימי פיגוע ירי נוסף, בשער הכניסה למעלה אדומים, ונורה למוות בידי מאבטחים.

שועפת מחנה פליטים שועפט פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד