כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שלושה חשודים נעצרו

פיגוע הירי בירושלים: נקבע מותה של הלוחמת, נמשך המצוד אחר המחבל

בבית החולים נקבע מותה של הלוחמת שנפצעה אתמול בפיגוע הירי במחסום שועפאט | כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל, הפרות סדר במחנה הפליטים | שלושה נעצר בחשד למעורבות בפיגוע, ביניהם הנהג שהסיע את המחבל | ראש הממשלה לפיד: "הטרור לא ינצח אותנו" 

פיגוע הירי בירושלים: נקבע מותה של הלוחמת, נמשך המצוד אחר המחבל
זירת פיגוע הירי במחסום שועפט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כוחות הביטחון המשיכו במהלך הלילה (מוצאי שבת) במצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש במחסום שועפאט. שוטרים רבים, ביניהם כוחות מיוחדים והיחידה האווירית של המשטרה, פעלו בתוך מחנה הפליטים על מנת לאתר את המפגע.

במקביל, הותר לפרסום כי נקבע מותה של הלוחמת שנפצעה אנושות בפיגוע. מצבו של מאבטח שנפצע בפיגוע מוגדר עדיין קשה. "הלוחמת פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותה", מסר דובר צה"ל, "הודעה נמסרה למשפחת הלוחמת. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

הבוקר (ראשון) הותר לפרסום כי סמל נועה לזר ז"ל היא הלוחמת שנרצחה במהלך פיגוע הירי במחסום שועפאט.

לזר בת 18 מבת חפר, לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית. היא הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה.

במקביל, במסגרת חקירת הפיגוע, המשותפת ליחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, נעצרו במהלך הלילה שלושה חשודים. השלושה, תושבי בית חנינא, מחנה הפליטים שועפאט והעיירה ענאתא בשנות ה-20 לחייהם, נחקרים בחשד למעורבות בפיגוע הקטלני. אחד מהעצורים הוא נהג הרכב שבו הגיע המחבל למחסום. לפי גרסתו של הנהג, הוא לא ידע שהנוסע מתכנן פיגוע נגד כוחות הביטחון.

גם בשעה זו פועלים כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג"ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת, שב״כ וכוחות צה"ל, במצוד אחר המחבל, תוך ביצוע סריקות נרחבות ומגוון רחב של פעולות ופעילות ללכידתו. במהלך הסריקות במחנה הפליטים נרשמו הפרות סדר בכמה מוקדים וכוחות המשטרה נאלצו לעשות שימוש באמצעים לפייזור הפגנות.

מלשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד נמסר כי הוא מקבל עדכונים שוטפים על פיגוע הטרור הערב בירושלים ועל פעילות כוחות הביטחון במרחב. "פיגוע חמור במעבר שועפט. כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל", אמר לפיד. "ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה".

בלשכת ראש הממשלה ציינו כי לפני כניסת שבת קיים ראש הממשלה הערכת מצב בטחונית לקראת הימים הקרובים בדגש על היערכות הכוחות בירושלים והר הבית כמו גם ביתר רחבי הארץ.

בפיגוע אתמול נפצעו שלושה מאנשי כוחות הביטחון: הלוחמת בת ה-19, שמותה נקבע בבית החולים, מאבטח שמצבו מוגדר קשה ולוחמת נוספת שנפצעה קל. חובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ ומנהל מרחב ירושלים במד"א אורי שחם סיפרו אתמול: "הגענו במהירות למקום וראינו 2 פצועים. העלנו אותם מיד לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תוך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבה של הצעירה בשנות ה-20 קשה מאוד ומצבו של הצעיר כבן 25 קשה. טיפלנו במקום גם בצעירה במצב קל מאוד שנפצעה מנתז."

 

פיגוע ירי שועפט ירושלים מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד