כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גינוי חריף

לחץ ציבורי: התחפושת גרמה לזעם ופוטר מעבודתו

מוזיאון ילדים בארה"ב פיטר עובד לאחר שלבש תחפושת של היטלר. הוא פוטר לאחר שהתחפושת שלו גונתה ברשתות החברתיות ועל ידי כמה ערוצי תקשורת. בהצהרת המוזיאון נאמר כי "תחפושתו של האיש בלתי מקובלת לחלוטין" וכי "המוזיאון עומד נגד אנטישמיות, קנאות ואפליה"

לחץ ציבורי: התחפושת גרמה לזעם ופוטר מעבודתו
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

מוזיאון הילדים מדיסון במדינת וויסקונסין בארה"ב, פיטר עובד לאחר שלבש תחפושת של הצורר הנאצי אדולף היטלר בסוף השבוע האחרון באירוע לאומי.

מהמוזיאון נמסר כי האיש האמין שהוא לועג למנהיג המפלגה הנאצית כאשר לבש את התחפושת ברחוב סואן ליד הקמפוס של אוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון ביום שבת האחרון. הוא פוטר ביום שלישי בלילה, לאחר שהתחפושת שלו גונתה ברשתות החברתיות ועל ידי כמה ערוצי תקשורת.

המוזיאון מסר בהצהרה כי הוא פיטר את האיש לאחר ש"קבע כי המשך העסקתו תיצור סביבה מנוגדת לערכים שלנו ולא מסבירת פנים למבקרים ולצוות". בהצהרה נאמר כי תחפושתו של האיש "בלתי מקובלת לחלוטין" וכי המוזיאון עומד נגד אנטישמיות, קנאות ואפליה.

המוזיאון מסר גם כי לאיש יש מוגבלויות קוגניטיביות עקב פגיעה מוחית טראומטית וכי עבודתו בעשור האחרון הייתה בפיקוח. "לפי הבנתנו הוא האמין שהתחפושת שלו לועגת להיטלר", נאמר בהצהרה. משטרת מדיסון כינתה את התחפושת "פוגענית ומעוררת גינוי", אך אמרו שלבישתה אינה פשע. מהמשטרה נמסר כי סיפרו לאיש על החששות שהתחפושת שלו עוררה. אמו של האיש אמרה ל-Wisconsin State Journal כי משפחתה רוצה פרטיות, והיא עובדת עם אנשי מקצוע על הענין "הרגיש הזה".

נאצים ארה''ב אנטישמיות בארה"ב אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד