כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מרכיבים ממשלה / מלקקים את הפצעים

נתניהו הבהיר: התיק המבוקש נשאר בליכוד | לפיד בנתק מראשי הגוש

בליכוד יחלו בשבוע הבא את מלאכת הרכבת הממשלה חלוקת התיקים והתפקידים כאשר יש מי שלוטשים עיניים לתיקים מסוימים, אולם ישנו תיק אחד נחשק ביותר, אך נתניהו מבהיר לשותפים: "זה נשאר אצלי" | בינתיים גוש האופוזיציה החדשה מסוכסך, ממורמר ומפולג בינו לבין עצמו 

נתניהו הבהיר: התיק המבוקש נשאר בליכוד | לפיד בנתק מראשי הגוש
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במפלגת הליכוד הבהירו לשותפים הפוליטיים שבשלב זה של המו"מ על תיק המשפטים לא יהיה חלק מהשיחות ושנתניהו מעוניין להשאיר קרוב אליו את המשרד. כך מדווח מיכאל שמש ב'כאן 11'.

עוד מדווח במקביל, כי ח"כ יריב לוין, מי שנחשב לאיש המקורב והנאמן ביותר לנתניהו, שסיים ראשון בפריימריז בליכוד ונחשב בעיניי רבים כמועמד טבעי לתפקיד שר המשפטים, מכוון בשלב זה למשרד החוץ.

בתוך כך, ח"כ פטין מולא, מי שהיה נציג הדרוזים בליכוד וסיים במקום רחוק בפריימריז, דורש להתמנות לשר חיצוני כדי לייצג את המגזר שנאמן ברובו לליכוד. "לאור העובדה שבכנסת הבאה לא יהיה שום נציג לעדה הדרוזית ולבני המיעוטים בכל גוש הימין. אני מבקש מראש הממשלה בקרוב מר בנימין נתניהו היקר לשקול בכובד ראש למנות אותי לשר לענייני מיעוטים". מולא הוסיף וציין, "אני עד היום נתתי שירות מסביב לשעון למגזר ולבני המיעוטים ולכן מן הראוי שאני אמשיך לשרת אותם".

בינתיים, הקרבות באופוזיציה הבאה נמשכים. כאשר יו"ר האופוזיציה הבא יאיר לפיד עדיין לא שוחח טלפונית עם אף אחד מראשי הגוש שלו מאז הבחירות. הדם בין שתי המפלגות הגדולות באופוזיציה רע מאוד.

בני גנץ ויאיר לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ב'מחנה הממלכתי' של בני גנץ ביקשו מ'יש עתיד' סמוך לבחירות לעבוד בשיתוף פעולה בקלפיות ביום הבחירות כדי להמריץ את מצביעי הגוש. אולם ב'יש עתיד' התנהלו ביהירות וסרבו מנימוקים טכניים שלא הצליחו להעביר את הנתונים בסמוך כל כך לבחירות.

בסביבת לפיד מאשימים את גנץ שמפלגתו היא שהכשילה את המיזם כמה שבועות קודם היות ולא התלכדו סביב יאיר לפיד כמועמד מוסכם לראשות הממשלה. כך או כך ביום הבחירות לא היה שיתוף פעולה קריטי בין 'יש עתיד' ל'מחנה הממלכתי' ועתה נותר לחברי האופוזיציה ללקק את הפצעים לעשות חשבון נפש ולחשב מסלול מחדש.

בחירות לכנסת ה-25 תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 הרכבת ממשלה יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד